Stadiul lucrărilor la Podul de Flori de la Ungheni, Golăiești – Zagarancea: Când ne va încânta cu finalizarea sa?

3 Min Citire
podul de flori peste prut la ungheni golaiesti zagarancea este in grafic cand va fi gata 68cd70ec323c2
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Stadiul lucrărilor la Podul de Flori

Podul de Flori, care leagă Ungheni, Golăiești (România) de Zagarancea (Republica Moldova), este în graficul de execuție, conform declarațiilor secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Finalizarea lucrărilor este preconizată pentru toamna anului viitor.

Proiectul de infrastructură

Podul de Flori este considerat cel mai important proiect de infrastructură rutieră peste Prut. Irinel Scrioșteanu a efectuat o vizită pe șantier alături de Mircea Pașcăluță, secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, și reprezentanți ai Poliției de Frontieră, Autorității Vamale, CNAIR și autorităților moldovene, pentru a discuta ultimele detalii legate de Punctul de Trecere a Frontierei care va fi construit pe malul dinspre Iași și pentru a verifica stadiul lucrărilor.

Stadiul lucrărilor

Lucrările sunt în desfășurare pe ambele maluri ale Prutului, iar actualul stadiu al proiectului include:

  • 70 din cei 72 de piloți necesari au fost finalizați: 18 piloți pe malul drept și 18 pe malul stâng la culeea de pe fiecare mal, și 16 piloți pe malul stâng la pila de pe malul drept.
  • Pe malul stâng, a fost armat, cofrat și turnat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, iar armarea radierului pentru a doua cale de rulare a început.
  • Pe malul drept, a fost finalizat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, cu demararea armării radierului pentru a doua cale de rulare.
  • Săptămâna viitoare va începe armarea elevației aferente culeei dinspre Chișinău.

Finanțare și importanță

Finanțarea proiectului provine din fonduri europene nerambursabile în valoare de peste 151,68 milioane lei (35 milioane euro), prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Podul de Flori reprezintă primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut și este, de asemenea, prima structură rutieră construită după 60 de ani. Va conecta România și Republica Moldova prin rețeaua de transport transeuropeană, facilitând accesul la Autostrada Unirii A8 și la o autostradă spre Chișinău.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Finalizarea Podului de Flori va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii de transport, îmbunătățind conectivitatea între România și Republica Moldova și contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *