Scăderea înmatriculărilor de autoturisme noi în România
În primele opt luni ale anului 2025, înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat o scădere de 9,6% față de aceeași perioadă din 2024, totalizând 96.307 unități. La nivelul Uniunii Europene, numărul înmatriculărilor a scăzut cu 0,1%, ajungând la 1.132.603 unități.
Statistici privind propulsia vehiculelor
Din totalul autoturismelor înmatriculate în România, 4.678 au avut propulsie full electrică, marcând o scădere de 32% comparativ cu perioada similară din 2024. În contrast, 48.268 de unități au fost echipate cu propulsie hibridă, înregistrând o creștere de 22,5% față de anul anterior.
Performanțele pe piața europeană
În luna august 2025, Uniunea Europeană a raportat înmatricularea a 677.786 de autoturisme noi, o creștere de 5,3% față de august 2024. Din totalul înmatriculărilor în UE în primele opt luni ale anului, 1.132.603 unități au fost full electrice, cu un avans de 24,8% an/an, iar 3.116.852 unități au fost hibride, cu o creștere de 25,2% an/an.
Constructorii de automobile în Europa
La nivel european, Grupul Volkswagen a fost lider în înmatriculările de autoturisme noi, cu 2.337.506 unități, în creștere cu 3,7%. Grupul Stellantis a înregistrat 1.298.913 unități, o scădere de 7,4%, iar Grupul Renault a avut 887.334 unități, crescând cu 5,9%. Dintre acestea, marca Dacia a contribuit cu 399.698 unități, marcând o creștere de 3,2% față de perioada ianuarie-august 2024. Marca Ford a raportat 286.272 autoturisme noi înmatriculate, având o creștere de 0,5% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Concluzie
Scăderea înmatriculărilor de autoturisme noi în România reflectă o tendință mai amplă în sectorul auto, cu implicații semnificative pentru industrie, în special în contextul tranziției către vehicule electrice și hibride.


