Salonul aeronautic de la Paris, marcat de o atmosferă somberă după tragedia aviată din India

5 Min Citire
paris airshow in subdued mood after deadly air india crash 68550d4e0b440
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Salonul aeronautic de la Paris, marcat de o atmosferă somberă după tragedia aviată din India

În fiecare vară, peste 100.000 de profesioniști din industria aviației se adună la Paris pentru un salon aeronautic – un spectacol de zbor combinat cu o vastă conferință. La ediția din această săptămână, atmosfera a fost mai apăsătoare decât de obicei, după prăbușirea fatală a unui zbor Air India cu destinația Londra, care a avut loc săptămâna trecută în Ahmedabad. Ancheta a recuperat cutia neagră a avionului pentru a stabili cauza tragediei. Producătorul de aeronave Boeing și GE Aerospace, care a fabricat motoarele 787 Dreamliner, au anulat multe dintre evenimentele destinate presei ca un semn de respect pentru familiile celor 241 de pasageri și membri ai echipajului care au murit, precum și pentru cel puțin 30 de persoane de la sol care au fost ucise.

La un eveniment care prezintă o combinație de aeronave civile și militare, războiul dintre Israel și Iran a eclipsat, de asemenea, desfășurarea. Guvernul francez a forțat organizatorii să acopere standurile expozanților de arme israeliene, ca un semn aparent al opoziției Franței față de escaladarea conflictului. Turbo Sjogren, șeful departamentului guvernamental și de apărare internațional la Boeing, a menționat că mai mulți clienți militari din Orientul Mijlociu nu au putut participa la întâlniri din cauza războiului.

Salonul aeronautic, alături de omologul său britanic – care se desfășoară la fiecare doi ani la Farnborough, Hampshire – este de obicei dominat de o competiție între Airbus și Boeing pentru a anunța cele mai multe comenzi de la companiile aeriene. Cu toate acestea, seria de crize cu care s-a confruntat Boeing, inclusiv două prăbușiri mortale ale modelului 737 Max în 2018 și 2019, a făcut ca Airbus să preia conducerea în ultimii ani. Producătorul cu sediul la Toulouse a anunțat 142 de comenzi ferme și alte 102 comenzi provizorii la salon, în valoare cumulată de 21 miliarde de dolari (£15.5 miliarde), conform Cirium Ascend, consultanța în aviație. Comparativ, Boeing a anunțat zero comenzi.

Darren Hulst, vicepreședinte la Boeing pentru marketing comercial, a declarat: „Inimile, gândurile și rugăciunile noastre sunt alături de toate familiile afectate de această tragedie, precum și de partenerul și clientul nostru de lungă durată, Air India.” Înainte ca o investigație să ofere concluziile cu privire la prăbușirea Air India, experții au evitat în mare parte să facă o judecată despre consecințele pe termen lung pentru Boeing.

Publicitate
Ad Image

Cu toate acestea, evaluările stării pieței aviatice globale sugerează că cererea pentru călătoriile aeriene va rămâne robustă. Hulst a prezis că vor fi necesare 43.600 de avioane noi până în 2044. „Pe măsură ce ne uităm spre sfârșitul acestui deceniu, până în 2030, industria noastră va fi cu aproximativ 45% mai mare decât era înainte de pandemie”, a spus el. Majoritatea acestor livrări vor fi avioane „narrowbody” cu un singur culoar, precum A320 de la Airbus și familia 737. Alte companii se pregătesc să profite de această creștere. Poate cel mai notabil, Rolls-Royce din Marea Britanie, acum specializată în propulsarea celor mai mari avioane „widebody”, dorește să fabrice motoare pentru piața mult mai mare de avioane narrowbody.

Tufan Erginbilgic, CEO-ul Rolls-Royce, a declarat jurnaliștilor că guvernul britanic ar trebui să cofinanțeze dezvoltarea noii generații de motoare de aviație ale companiei, cunoscută sub numele de UltraFan. Într-o abordare directă către guvern, el a argumentat că obținerea de comenzi pentru motoare narrowbody ar putea crea 40.000 de locuri de muncă. „Dacă ne uităm la avioanele cu un singur culoar, narrowbody ar putea fi cel mai mare factor pentru creșterea economică în Marea Britanie, pentru că este atât de mare. Aceasta este o piață uriașă, nu-i așa? O piață de 1,6 trilioane de lire sterline.”

Înainte de strategia industrială a Regatului Unit, care urmează să fie publicată luni, Erginbilgic a susținut că guvernul ar trebui să vizeze sprijinul pentru industriile în care țara este cea mai puternică, care, a spus el, include turbinele cu gaz și reactoarele nucleare modulare mici (SMR) de la Rolls-Royce. Subsidiara parțial deținută de Rolls-Royce a fost aleasă în această lună pentru a încerca să construiască primele SMR din Regatul Unit, cu primul contract formal așteptat înainte de octombrie.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *