Deschiderea podului de la Brăila
Podul suspendat de la Brăila este acum deschis circulației, după doi ani de așteptare, cinci lucrări de reasfaltare și o hotărâre judecătorească definitivă. Decizia instanței impune constructorului plata a peste 80 de milioane de lei pentru întârzierile în finalizarea lucrărilor.
Impact asupra circulației
Localnicii și turiștii beneficiază acum de un drum care le scurtează distanța de parcurs. Cei care vor să ajungă la Tulcea nu mai trebuie să ocolească prin Măcin, economisind astfel 30 de kilometri. Drumul de legătură între pod și localitatea Jijila a fost recepționat, facilitând accesul rapid.
Infrastructura și costurile
Costul total al podului, finanțat din fonduri europene, se ridică la jumătate de miliard de euro, făcându-l cel mai mare pod suspendat din România și al treilea ca dimensiune din Europa. Deschiderea recentă include și un pasaj nou peste calea ferată Galați-Brăila, parte a proiectului.
Concluzie
Deschiderea podului de la Brăila îmbunătățește semnificativ accesibilitatea în zonă, reducând timpul de călătorie pentru localnici și turiști și oferind o soluție la problemele de trafic anterior existente.

