Gara de Nord – Gara Progresul, un nou segment de metrou în București: O firmă implicată în scandaluri de corupție în Bulgaria licitează pentru proiect.

3 Min Citire
gara de nord gara progresul un nou tronson de metrou in bucuresti o companie acuzata de coruptie in bulgaria participa la licitatie 686ca799b8693
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Licitația pentru extinderea metroului M4 din București

Licitația pentru extinderea liniei de metrou M4 din București, care include proiectarea și execuția, este în plină desfășurare. Aceasta a fost lansată de Primăria Sectorului 4 și are o valoare totală de 11 miliarde de lei, fiind împărțită în două loturi: Gara de Nord – Eroii Revoluției 2 și Eroii Revoluției – Gara Progresul. Licitația se află în etapa de evaluare financiară, care se va încheia pe 30 august 2025. Trei asocieri de firme s-au înscris, inclusiv două companii bulgărești controversate.

Detalii despre proiectul de extindere

Noul tronson al magistralei de metrou va avea o lungime de 12 kilometri, 13 stații și un depou suprateran nou construit. Estimările indică o durată a lucrărilor de 50 de luni. Valoarea totală a investiției pentru extinderea metroului este de 17 miliarde de lei, provenind din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat. Proiectul va conecta Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu principalele gări ale orașului.

Companii implicate în licitație

Prima asociere este condusă de compania turcă GÜLERMAK, care a mai câștigat contracte pentru metroul din Cluj-Napoca și pentru o secțiune a M6. A doua asociere este condusă de Construcții Erbașu, împreună cu Concelex și BogArt. A treia asociere include Dogus (Turcia), GP Group (Bulgaria) și Trace Group (Bulgaria). GP Group este implicată într-un dosar de corupție investigat de Parchetul European, iar Trace Group a fost subiectul unei anchete în România pentru nereguli legate de construcția autostrăzii Ploiești-Buzău.

Controversele companiilor bulgărești

GP Group, reprezentată la licitație de Ștefan Totev, este investigată pentru un prejudiciu de 94,5 milioane de euro, legat de falsificarea unui document pentru câștigarea unei licitații publice în Bulgaria. Compania a fost implicată în scandalul #GPGate, unde au fost dezvăluite nereguli în achizițiile publice. De asemenea, GP Group a fost suspectată de spălare de bani și a avut restricții la participarea la licitații publice.

Publicitate
Ad Image

Trace Group Hold a fost investigată de procurorii români pentru excavații fără licență pe șantierul autostrăzii Ploiești-Buzău. Compania a fost implicată și într-un accident tragic în 2018, soldat cu 20 de morți, din cauza unor probleme la execuția drumului.

Concluzie

Implicarea unor firme cu un istoric controversat în licitația pentru extinderea metroului M4 din București ridică semne de întrebare cu privire la transparența și integritatea procesului de achiziții publice, având potențialul de a afecta încrederea publicului în proiectele de infrastructură.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *