Reținerea suspecților într-un caz de fraudă prin call center-uri
Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) au reținut 13 persoane în cadrul unui dosar de înșelătorie prin call-center. De asemenea, alte 250 de persoane sunt urmărite penal pentru implicarea în activitățile grupului infracțional.
Acuzațiile aduse grupării infracționale
Membrii grupării sunt acuzați că au contactat persoane din alte țări, determinându-le să transfere bani sub promisiunea unor investiții. Procurorii au dispus reținerea celor 13 inculpați pentru infracțiuni cum ar fi constituirea unui grup infracțional organizat, acces ilegal la un sistem informatic, înșelăciune cu consecințe deosebit de grave și operațiuni ilegale cu instrumente de plată fără numerar.
Detalii despre anchetă și percheziții
În cadrul anchetei, au fost audiate aproximativ 300 de persoane. Perchezițiile domiciliare au dus la identificarea și ridicarea unor sume de aproximativ 195.000 euro, 4.600 dolari și 69.000 lei, precum și a peste 400 de unități PC și laptopuri. De asemenea, au fost confiscate ceasuri și alte mijloace de probă. A fost dispus sechestru asigurător asupra a trei autoturisme și a unor sume în criptomonedă, echivalente cu 111.491 euro și 135.621 dolari.
Următorii pași în procesul legal
Cele 13 persoane reținute vor fi prezentate Tribunalului București cu propunerea de arestare preventivă pentru 30 de zile. Ancheta continuă, extinzându-se asupra celorlalte 254 de persoane implicate în grupul infracțional organizat, care a operat prin șase call-center-uri în București și Brașov.
Concluzie
Cazul evidențiază amploarea fenomenului fraudelor prin call center-uri și implicarea autorităților în combaterea acestuia, având potențiale consecințe semnificative asupra securității financiare a cetățenilor.


