Asigurările lui Sorin Grindeanu privind finanțarea proiectelor de transport
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că România nu va suferi pierderi financiare din cauza excluderii unor tronsoane de drum de mare viteză de la finanțarea prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). El a afirmat că „niciun euro” nu va fi pierdut, deoarece aceste proiecte vor fi finanțate din alte surse europene, în special din Programul de Transporturi.
Valoarea proiectelor de transport
Grindeanu a subliniat că România are proiecte în sectorul transporturilor cu o valoare totală de aproximativ 20 de miliarde de euro, în condițiile în care suma alocată prin PNRR pentru acest sector era de aproximativ 7 miliarde de euro. El a explicat că, deși anumite proiecte au fost scoase din PNRR, acestea vor continua să fie realizate prin alte programe.
Clarificări privind situația finanțării
Întrebat despre motivele pentru care unele proiecte au fost excluse de la finanțare, Grindeanu a afirmat că a fost o confuzie în comunicare și a criticat reacțiile negative din partea unor persoane care nu au înțeles corect situația. El a menționat că în PNRR tronsonul de transporturi avea o alocare de aproximativ 7 miliarde dintr-un total de 20 de miliarde, din care o parte era împrumut, iar nu grant.
Continuarea proiectelor de infrastructură
Sorin Grindeanu a asigurat că, deși sursa de finanțare se va schimba pentru unele tronsoane de drum, proiectele vor continua. „Nu pierdem niciun euro la Ministerul Transporturilor și toate lucrurile vor continua”, a afirmat el. De asemenea, el a menționat că există un buffer de 14 miliarde de euro care poate fi utilizat pentru proiectele de transport.
Promisiuni pentru autostrăzile din Moldova
Grindeanu a subliniat că lucrările la autostrăzile A7 și A8 din zona Moldovei vor continua conform termenelor stabilite, asigurându-i pe moldoveni că se va circula pe autostradă de la Pașcani până la București în vara anului viitor.
Concluzie
Declarațiile lui Sorin Grindeanu sugerează că, deși anumite proiecte de infrastructură au fost excluse din PNRR, finanțarea lor va fi asigurată prin alte surse europene, ceea ce ar putea garanta continuarea dezvoltării infrastructurii de transport în România.


