Românii își iubesc țara, dar optimismul pentru viitorul copiilor rămâne o raritate.

2 Min Citire
romanii se mandresc cu tara lor dar sunt putini cei care vad un viitor bun pentru copiii lor aici sondaj 68777cced5e3d
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Sentimentul patriotic în România

Conform Barometrului INSCOP Research, realizat între 20 și 26 iunie, 75% dintre români se declară total de acord cu afirmația „Iubesc România și sunt mândru de țara mea”. 13,2% sunt de acord parțial, 4,7% nici de acord, nici în dezacord, 2,6% în dezacord parțial, iar 3,1% în dezacord total. 1,4% nu știu sau nu răspund.

Percepția asupra viitorului copiilor

În contrast cu sentimentul patriotic, mai puțin de un sfert dintre români (21,3%) afirmă că „România oferă un viitor copiilor mei și generațiilor viitoare”. 29,1% sunt de acord parțial, 10,5% nici de acord, nici în dezacord, 11,3% în dezacord parțial, iar 25,1% în dezacord total. 2,8% nu știu sau nu răspund. Votanții PSD și PNL, precum și locuitorii din mediul urban mare, au o percepție mai optimistă asupra viitorului comparativ cu alte categorii, în timp ce votanții AUR și locuitorii din mediul urban mic exprimă un dezacord mai mare.

Intenția de a rămâne în țară

75,1% dintre respondenți declară că nu doresc să părăsească România. Totuși, acest procent scade semnificativ în rândul tinerilor (18-29 ani), ceea ce sugerează un potențial exod generațional. Votanții PSD sunt cei mai atașați de țară, în timp ce tinerii sub 30 de ani și votanții AUR și USR manifestă un grad mai ridicat de incertitudine.

Diferențe demografice și politice

Analiza pe profiluri demografice arată că persoanele din mediul rural și vârstnicii sunt mai atașați de țară, pe când tinerii din mediul urban mare au un grad mai mare de dezacord. În ceea ce privește convingerea că România oferă un viitor copiilor lor, 80% dintre votanții PNL și 69% dintre votanții PSD împărtășesc această opinie, în timp ce doar 39% dintre votanții AUR sunt de aceeași părere.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Disonanța dintre atașamentul emoțional față de România și percepția asupra perspectivelor socio-economice pentru generațiile viitoare subliniază provocările cu care se confruntă societatea românească, în special în rândul tinerelor generații.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *