Performanțele de vânzări Burberry
Vânzările Burberry au atins cele mai bune rezultate din ultimele 18 luni, ajungând la 433 milioane de lire sterline în perioada de trei luni încheiată la sfârșitul lunii iunie. Aceasta reprezintă o scădere de 2% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar o îmbunătățire semnificativă comparativ cu scăderea de 6% din trimestrul anterior.
Impactul festivalurilor asupra vânzărilor
Achizițiile de bine-uri, eșarfe și jachete ușoare Burberry de către participanții la festivaluri au contribuit la această performanță pozitivă, în ciuda cheltuielilor slabe din partea turiștilor la nivel global. Vânzările au crescut în Europa și Americi, însă continuă să scadă în Asia, inclusiv pe piața chineză, care reprezintă 30% din totalul vânzărilor.
Strategia CEO-ului Joshua Schulman
Joshua Schulman, CEO-ul Burberry, care a fost numit în funcție acum un an, a declarat că compania se află „încă în stadiile incipiente ale redresării”. El a menționat că marca a apelat la clienți de lux „VIP” prin evenimente asociate parteneriatului cu proprietatea Highgrove a regelui Charles, dar și la clienți mai tineri prin pop-up-uri legate de festivaluri, care includ sesiuni DJ în centre comerciale. De asemenea, compania a testat „baruri de eșarfe” în magazine, cu planuri de a instala un total de 200 de astfel de unități.
Perspectivele de creștere și restructurarea companiei
Potrivit analistului Adam Cochrane de la Deutsche, creșterea viitoare depinde în mare măsură de capacitatea Burberry de a „replica succesul” produselor sale de bază în alte domenii. Compania intenționează să continue simplificarea afacerii și să îmbunătățească productivitatea și fluxul de numerar, așteptându-se să realizeze 80 milioane de lire sterline din cele 100 milioane de lire sterline planificate pentru reducerea costurilor în acest exercițiu financiar.
Burberry a anunțat în mai că va reduce până la 1.700 de locuri de muncă, inclusiv o întreagă tură la fabrica de impermeabile din Yorkshire, pentru a economisi 60 milioane de lire sterline, pe lângă un program de economii de 40 milioane de lire sterline anunțat în noiembrie.
Concluzie
Performanțele recente de vânzări ale Burberry demonstrează o adaptare pozitivă la cerințele pieței, în special prin atragerea consumatorilor tineri și organizarea de evenimente strategice, ceea ce ar putea influența pozitiv viitorul brandului pe termen lung.


