Sindicaliștii CFR: Guvernul pregătește un haos în transportul feroviar. Ce stă în spatele vitezei de doar 44 km/h a trenurilor din România?

2 Min Citire
sindicalistii cfr guvernul va transforma transportul feroviar intr un haos de ce circula trenurile din romania cu doar 44 km h 68811233ed756
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Declarații ale sindicaliștilor CFR

Sindicaliștii de la calea ferată au afirmat că Guvernul actual pregătește un haos în transportul feroviar din România. Aceștia au subliniat că niciun decident politic nu a fost tras la răspundere pentru dezastrul din această industrie în ultimii ani. Această situație a dus la o viteză medie de circulație a trenurilor de călători de doar 44 km/h, în timp ce trenurile de marfă nu depășesc 17 km/h.

Lipsa investițiilor

Sindicaliștii au menționat că nu au fost niciodată bani suficienți pentru refacerea infrastructurii feroviare sau pentru achiziția de material rulant, ceea ce a dus la deteriorarea constantă a sistemului feroviar. Reprezentanții Federației Naționale Feroviară Mișcare Comercial Vagoane au declarat că, de-a lungul anilor, investițiile nu au fost conforme cu planurile de relansare a activității feroviare.

Compensațiile statului

În România, compensația plătită de stat pentru transportul feroviar este una dintre cele mai mici din Europa, de doar 42 euro/km, comparativ cu 239 euro/km în Germania și 298 euro/km în Franța. Această situație plasează România la coada clasamentului european, iar sindicaliștii atrag atenția asupra faptului că actualul guvern caută motive pentru a renunța la plata acestei compensații.

Impactul asupra transportului feroviar

Conform sindicaliștilor, lipsa investițiilor și a compensațiilor adecvate va transforma transportul feroviar din România într-un haos. Aceștia subliniază că operatorul de stat CFR Călători nu beneficiază de protecție din partea guvernului, având compensații care nu depășesc 56% din cifra de afaceri, în timp ce operatorii privați primesc compensații de până la 108% din cifra lor de afaceri.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Impactul acestor probleme asupra transportului feroviar din România este semnificativ, având potențialul de a afecta nu doar mobilitatea cetățenilor, ci și economia națională.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *