Declarații ale sindicaliștilor CFR
Sindicaliștii de la calea ferată au afirmat că Guvernul actual pregătește un haos în transportul feroviar din România. Aceștia au subliniat că niciun decident politic nu a fost tras la răspundere pentru dezastrul din această industrie în ultimii ani. Această situație a dus la o viteză medie de circulație a trenurilor de călători de doar 44 km/h, în timp ce trenurile de marfă nu depășesc 17 km/h.
Lipsa investițiilor
Sindicaliștii au menționat că nu au fost niciodată bani suficienți pentru refacerea infrastructurii feroviare sau pentru achiziția de material rulant, ceea ce a dus la deteriorarea constantă a sistemului feroviar. Reprezentanții Federației Naționale Feroviară Mișcare Comercial Vagoane au declarat că, de-a lungul anilor, investițiile nu au fost conforme cu planurile de relansare a activității feroviare.
Compensațiile statului
În România, compensația plătită de stat pentru transportul feroviar este una dintre cele mai mici din Europa, de doar 42 euro/km, comparativ cu 239 euro/km în Germania și 298 euro/km în Franța. Această situație plasează România la coada clasamentului european, iar sindicaliștii atrag atenția asupra faptului că actualul guvern caută motive pentru a renunța la plata acestei compensații.
Impactul asupra transportului feroviar
Conform sindicaliștilor, lipsa investițiilor și a compensațiilor adecvate va transforma transportul feroviar din România într-un haos. Aceștia subliniază că operatorul de stat CFR Călători nu beneficiază de protecție din partea guvernului, având compensații care nu depășesc 56% din cifra de afaceri, în timp ce operatorii privați primesc compensații de până la 108% din cifra lor de afaceri.
Concluzie
Impactul acestor probleme asupra transportului feroviar din România este semnificativ, având potențialul de a afecta nu doar mobilitatea cetățenilor, ci și economia națională.


