Proiectul lotului Nord A1 – DN1: Progrese insuficiente pe șantier
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au anunţat că Autostrada A0 Nord A1-DN1 începe să prezinte aspectul unui şantier, însă progresele realizate până acum nu sunt suficiente. Aceștia au subliniat că este necesară mobilizarea unor noi forţe în teren pentru a respecta promisiunile antreprenorilor în legătură cu finalizarea lucrărilor.
Asociaţia Pro Infrastructură a comunicat că, după emiterea autorizaţiei de construire pe 23 ianuarie 2025 pentru o mare parte din lucrări, lucrările au început efectiv după un start ratat în prima parte a primăverii. Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord a fost adjudecat de asocierea Pizzarotti-Retter și, conform estimărilor, ar putea deveni funcțional până la sfârșitul anului viitor, dar acest lucru depinde de intensificarea lucrărilor.
Contractul pentru acest proiect a fost semnat pe 20 septembrie 2023, iar ordinul de începere a fost dat pe 16 octombrie 2023. Proiectul prevede o perioadă de 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție, având termenul de finalizare stabilit pentru noiembrie 2026. Lucrările de drum vor fi realizate de italienii de la Pizzarotti pe segmentul vestic, care se întinde între DJ601A (Bâcu) și DN1A (Mogoşoaia/Buftea), în timp ce românii de la Retter vor avea responsabilitatea pentru secţiunea dintre DN1A și limita cu lotul 2, la sud de Corbeanca, precum și pentru construcția celor 10 structuri de pe întregul tronson de 17,5 kilometri.

