Pierderi semnificative pentru Volkswagen din cauza tarifelor impuse de Trump
Producătorul auto german Volkswagen a declarat că tarifele de import impuse de Donald Trump au costat compania peste 1 miliard de lire sterline în prima jumătate a anului. Volkswagen a raportat o pierdere de 1,3 miliarde de euro (1,13 miliarde de lire sterline) în rezultatul operațional, în principal din cauza costurilor ridicate generate de tarifele americane.
Impactul asupra strategiei de afaceri
Compania a menționat că a făcut progrese semnificative în realinierea sa și ia în considerare tăierea a 35.000 de locuri de muncă până în 2030. De asemenea, Volkswagen și-a redus estimările pentru marja de profit, care va fi între 4% și 5% pentru acest an, pe baza ipotezei că tarifele vor rămâne permanente, variind între 10% și 27,5%.
Contextul industriei auto
Grupul Volkswagen, emblematic pentru industria germană, produce și mărcile Audi, Seat și Skoda, precum și mărcile de lux Lamborghini și Bentley, și vehicule comerciale precum camioanele Scania. Reducerea veniturilor subliniază apelul continuu al cancelarului german Friedrich Merz către Trump pentru a semna urgent un acord privind tarifele, cu concesii pentru industria auto din UE.
Compania Stellantis, producătorul Vauxhall, a raportat pierderi de 300 de milioane de euro din cauza tarifelor, în timp ce Volvo a suspendat vânzările unor modele către SUA, înregistrând o scădere semnificativă a veniturilor în trimestrul al doilea.
Exporturile auto și evoluția tarifelor
Exporturile auto germane către SUA au scăzut brusc în aprilie și mai, conform asociației industriale VDA, care a raportat o scădere de 13% în aprilie și de 25% în mai comparativ cu aceleași luni din anul precedent. În total, 64.300 de vehicule au fost expediate către SUA în acele luni.
Până la revenirea lui Trump în Casa Albă, SUA aplicau un tarif de 2,5% pentru automobilele fabricate în Europa, în timp ce UE avea un impozit de 10% pentru vehiculele importate din SUA. CEO-ul Volvo, Håkan Samuelsson, a cerut recent UE să renunțe la tarif, considerându-l „absolut inutil” pentru a accelera un acord cu SUA.
Negocieri viitoare și perspective
UE se apropie de un acord cu SUA pentru tarife generale de 15% pentru majoritatea bunurilor, fără excepții speciale pentru industria auto, dacă un acord este încheiat înainte de termenul limită de 1 august stabilit de Trump.
În concluzie, impactul tarifelor impuse de Trump asupra Volkswagen și altor producători auto subliniază provocările cu care se confruntă industria auto europeană pe piața americană, evidențiind necesitatea unor negocieri rapide pentru a reduce impactul economic negativ.

