Atenție la escrocherii: Falsi polițiști și „angajați ai BNR” încearcă să fure datele tale bancare
Într-o nouă tentativă de fraudă, un tânăr din București a fost contactat de un presupus polițist care l-a informat că un infractor căutat de Interpol a încheiat un credit în valoare de 50.000 de lei pe numele său. Pentru a spori credibilitatea, tânărul a fost ulterior sunat video de un individ care se prezenta ca angajat al Băncii Naționale a României (BNR).
Metodele de fraudă devin din ce în ce mai sofisticate
Experții subliniază că hackerii își îmbunătățesc constant tehnicile. În acest context, ANCOM a solicitat operatorilor de telefonie să blocheze apelurile din numere fixe străine, însă atacatorii s-au adaptat, folosind acum numere de telefon mobil.
Detalii despre apelurile frauduloase
Tânărul, Matei, a primit un apel de la un număr necunoscut, iar interlocutorul, care pretindea că este inspector principal de poliție, i-a cerut informații despre conturile sale bancare. Acesta a prezentat o legitimație pentru a-i crea impresia de autenticitate. Matei a fost apoi conectat la așa-zisul angajat BNR, care a insistat pentru un apel video pentru a-i verifica identitatea. Când Matei a refuzat să ofere date personale, apelul s-a întrerupt.
Avertismente din partea BNR și Poliției
Banca Națională a României a declarat că angajații săi nu vor solicita niciodată informații personale prin telefon. De asemenea, Poliția a subliniat că nu oferă detalii despre anchete penale la telefon și că nu se va legitima prin metode online. Reprezentanții IGPR au confirmat că legitimațiile prezentate de escroci nu sunt autentice.
Soluții și măsuri preventive
ANCOM a inițiat măsuri pentru a bloca apelurile din numere de telefon fixe străine, dar a menționat că acest lucru nu este posibil pentru numerele de telefon mobil. Pavel Popescu, vicepreședintele ANCOM, a afirmat că educația minimă în ceea ce privește securitatea informațiilor este esențială pentru a preveni astfel de înșelăciuni.
În ultimul an, au fost raportate peste 27 de milioane de incidente de securitate în mediul online, conform unui raport DNSC.
Escrocheriile de acest tip subliniază necesitatea unei conștientizări mai mari privind protejarea informațiilor personale și a datelor financiare. Este important ca cetățenii să fie prudenți și să nu divulge informații sensibile la telefon.


