Afișe de avertizare pe plajele franceze
Căutătorii de azil din nordul Franței care speră să ajungă în Regatul Unit prin traversarea Canalului Mânecii în bărci mici vor fi țintiți de o campanie de informare a Ministerului de Interne britanic. Aceasta va include postere și pliante care îi avertizează că riscă să fie returnați în baza unui nou acord „unul în, unul afară”.
Detalii despre campanie
Afișele, redactate în engleză și franceză, vor fi amplasate în apropierea plajelor din Calais și Dunkerque, informându-i pe oameni despre pericolele traversării și despre dezinformarea furnizată de rețelele de trafic de persoane. Campania, aprobată de guvernul francez, este considerată prima încercare de a descuraja căutătorii de azil din Franța să călătorească spre Regatul Unit. Organizațiile de refugiați au criticat inițiativa, numind-o o „gimmick” în condițiile în care refugiații au nevoie de sprijin practic.
Contextul actual
Campania face parte dintr-o abordare mai agresivă a Ministerului de Interne britanic în fața persoanelor care încearcă să treacă în Regatul Unit pe bărci mici. Peste 50.000 de persoane au traversat Canalul Mânecii în bărci mici din iulie 2024, în mare parte din plajele din nordul Franței. Recent, o femeie a murit în urma unei deflații fatale a unei bărci supraaglomerate, la 16 km de coasta Dover.
Implementarea campaniei
Campania a fost elaborată de oficialii Ministerului de Interne sub conducerea fostului secretar de interne, Yvette Cooper, și aprobată de noul secretar, Shabana Mahmood, care a declarat că prioritatea ei principală este securizarea frontierelor britanice. La începutul mandatului său, pe 1 iulie, 1.097 de persoane au sosit în Regatul Unit, un număr record de sosiri zilnice.
Acordul „unul în, unul afară”
Acordul, confirmat de Keir Starmer în iulie, va permite Regatului Unit să returneze o persoană care a intrat în țară prin mijloace neregulate, în schimbul preluării unei persoane din Franța, ale cărei cereri de azil au șanse mai mari de succes. Deși primele returnări erau așteptate în august, oficialii au anunțat că acestea vor avea loc „în câteva săptămâni” și vor viza inițial aproximativ 50 de persoane.
Reacții la campanie
Organizațiile de refugiați au exprimat îndoieli cu privire la eficiența campaniei. Enver Solomon, directorul executiv al Refugee Council, a recomandat Ministerului de Interne să se concentreze pe furnizarea de informații corecte și sprijin practic, în loc de tactici dure. Steve Smith, directorul executiv al Care4Calais, a subliniat că oamenii care fug de război și persecuție nu vor fi descurajați de afișe și a sugerat că guvernul ar trebui să creeze rute sigure pentru solicitarea azilului.
Concluzie
Campania de avertizare pe plajele franceze reprezintă o inițiativă controversată a guvernului britanic în gestionarea crizei migrației, subliniind provocările complexe legate de migrarea ilegală și nevoia de soluții durabile pentru cei care caută azil.

