Întârzieri la Aeroporturile Heathrow, Bruxelles și Berlin
Pasagerii de la aeroporturile Heathrow din Londra, Bruxelles și Berlin s-au confruntat cu o nouă zi de întârzieri duminică, după un presupus atac cibernetic care a afectat software-ul de check-in. Companiile aeriene au fost nevoite să revină la check-in manual începând de vineri seara, după ce atacul a lovit Collins Aerospace, furnizor de tehnologie pentru birourile de check-in ale diverselor companii aeriene.
Reacții și măsuri luate
Aeroporturile au îndemnat pasagerii să verifice statutul zborurilor înainte de a călători și să ajungă nu mai devreme de trei ore pentru zborurile lungi și două ore pentru cele scurte. Collins Aerospace a anunțat sâmbătă că se ocupă de un „incident cibernetic”. Dacă atacul va fi confirmat, acesta se va alătura unei serii de atacuri care au vizat companii mari în ultimele luni.
Impactul asupra zborurilor
Potrivit companiei de date aviatice Cirium, sâmbătă au fost înregistrate 35 de anulări, iar până la prânz, duminică, numărul acestora a ajuns la 38 pe aeroporturile Heathrow, Berlin și Bruxelles. La Heathrow, mai mult de 130 de zboruri au avut întârzieri de 20 de minute sau mai mult până la ora 11:00, duminică dimineața. Un purtător de cuvânt al aeroportului a declarat că „problema de bază era în afara influenței noastre”, adăugând că au fost adăugați angajați suplimentari pentru a ajuta la gestionarea deranjamentelor.
Situația în Bruxelles și Berlin
În Bruxelles, toate cele peste 80 de zboruri programate până la amiază au avut întârzieri, acestea variind de la 15 minute la patru ore, iar 20 de zboruri de duminică au fost anulate. Aeroportul Bruxelles a menționat că se confruntă cu „operațiuni dificile” din cauza atacului cibernetic asupra furnizorului extern al sistemelor de check-in și îmbarcare.
La Berlin, peste 70 de zboruri au fost întârziate până la amiază, deși unele zboruri au plecat la timp. Aeroportul Berlin a comunicat că „din cauza unei defecțiuni a sistemului la un furnizor de servicii, timpii de așteptare sunt mai lungi”. Pasagerii au fost sfătuiți să utilizeze check-in online, check-in-ul self-service și serviciul de predare rapidă a bagajelor.
Concluzie
Acest incident subliniază vulnerabilitatea infrastructurii critice în fața atacurilor cibernetice și impactul semnificativ pe care acestea îl pot avea asupra transportului aerian internațional.

