Agenții de turism online promit returnarea banilor pentru zborurile anulate în maximum 14 zile

2 Min Citire
comisia europeana mai multe agentii de voiaj online se angajeaza sa ramburseze in termen de 14 de zile zborurile anulate 688b729b5e37b
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Agenții de turism online și rambursările pentru zborurile anulate

În urma discuțiilor cu Comisia Europeană și cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor, agențiile de turism online Expedia și Lastminute.com s-au angajat să îmbunătățească informarea consumatorilor privind drepturile lor legale. Acestea vor asigura rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană.

Angajamentele agențiilor

Conform unui comunicat de presă, Expedia și Lastminute.com au semnat angajamente prin care promit să transfere rambursările de la companiile aeriene către consumatori în termen de 7 zile de la primirea acestora. Astfel, consumatorii vor primi banii în maximum 14 zile. Agențiile au declarat că au soluționat orice restanțe legate de rambursări.

Îmbunătățirea comunicării cu consumatorii

Agențiile vor furniza datele de contact, inclusiv numere de telefon și adrese de email, în secțiunile de asistență de pe site-urile lor, facilitând astfel contactul consumatorilor. Informațiile despre beneficiile specifice ale pachetelor de servicii vor fi clarificate, iar consumatorii vor fi informați cu privire la drepturile lor legale, conform Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni.

Implementarea angajamentelor

Lastminute.com se angajează să implementeze majoritatea acestor măsuri începând cu 1 iulie 2025, cu implementarea completă până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia afirmă că practicile sale sunt deja conforme cu aceste angajamente.

Publicitate
Ad Image

Monitorizarea și promovarea angajamentelor

Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor a condus dialogul care a încurajat agențiile de turism online să adopte practici care să îmbunătățească protecția consumatorilor. Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor va monitoriza respectarea angajamentelor de către Expedia și Lastminute.com, precum și de către alte agenții majore care au aderat la aceste angajamente, precum Edreams ODIGEO, Etraveli Group și Kiwi.com.

Concluzie

Aceste măsuri reprezintă un pas important în asigurarea protecției consumatorilor și în clarificarea drepturilor acestora, contribuind astfel la transparența și încrederea în serviciile agențiilor de turism online.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *