BAT evidențiază importanța produselor fără fum în diminuarea riscurilor legate de fumat
Țigările electronice au fost introduse pe piață acum 20 de ani, iar în prezent există o varietate de produse fără fum, cum ar fi produsele pentru vapat, cele care încălzesc tutunul și pliculețele cu nicotină pentru uz oral. Aceste produse nu ard tutunul și nu generează o mare parte din substanțele chimice nocive asociate fumatului.
Țările care au adoptat produsele fără fum au înregistrat o scădere semnificativă a prevalenței fumatului. De exemplu, Suedia demonstrează eficiența acestor produse în reducerea efectelor nocive asociate fumatului. Cu ocazia Zilei Mondiale a Vapatului, pe 30 mai, BAT a lansat un apel la colaborare pentru a accelera tranziția către o lume fără fum (Smokeless World). După două decenii de la apariția țigărilor electronice, fumătorii adulți au acum opțiunea de a trece complet la alternative cu risc redus.
Țări precum Japonia, Noua Zeelandă, Suedia, Regatul Unit și SUA au raportat scăderi semnificative ale prevalenței fumatului. Suedia, care dispune de date pe termen lung, arată că abordarea de reducere a riscurilor asociate fumatului este eficientă. În ultimii 30 de ani, mulți fumători suedezi au trecut la snus, un produs tradițional de tutun pentru consum oral. Deși consumul de tutun pe cap de locuitor în Suedia este similar cu media Uniunii Europene, țara are cea mai scăzută prevalență a fumatului din UE, de 5,4%.
Kingsley Wheaton, Chief Corporate Officer BAT, a declarat: „Reglementarea progresivă ce permite fumătorilor adulți să aibă acces la produse fără fum și să renunțe complet la fumat poate sprijini reducerea incidenței fumatului. Aceasta trebuie dublată de măsuri de protecție a consumatorilor, prin standarde înalte impuse produselor și prin măsuri de prevenire a accesului minorilor la aceste produse, precum și prin sancțiuni pentru cei care încalcă regulile.” El a adăugat că reducerea riscurilor asociate fumatului este în interesul tuturor și că abordarea acestei probleme societale importante poate fi realizată doar prin dialog deschis și colaborare.
BAT a lansat recent Omni™, o platformă care încurajează schimbul de idei și dovezi științifice pentru a promova dialogul privind reducerea efectelor asociate fumatului.
Despre BAT
BAT este o companie globală de top în domeniul bunurilor de larg consum, cu o gamă variată de produse. Compania investește în cercetare științifică și dezvoltare pentru a crea un viitor mai bun – A Better Tomorrow™ – prin construirea unei lumi fără fum, în care fumatul să devină o amintire a trecutului. BAT angajează peste 48,000 de persoane la nivel global și a raportat, în 2024, venituri de 25,9 miliarde de lire sterline, cu un profit ajustat din operațiuni de 11,9 miliarde de lire sterline.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori adulți să aleagă produse care nu implică arderea tutunului și ca 50% din venituri să provină din această categorie de produse până în 2035. Portofoliul companiei include o gamă tot mai diversificată de produse cu nicotină care nu implică ardere. După zece ani de investiții în dezvoltarea acestor produse, veniturile generate de această categorie au ajuns în 2024 la 3,4 miliarde de lire sterline, cu o evoluție robustă în profitabilitate.
BAT își propune, de asemenea, să reducă consumul de resurse naturale, să îmbunătățească condițiile de trai în comunitățile în care operează și să atingă obiectivele climatice prin obținerea neutralității emisiilor de-a lungul lanțului de distribuție până în 2050. Compania a primit certificarea AAA din partea CPD în 2024 pentru rezultatele sale în gestionarea schimbărilor climatice, securitatea resurselor de apă și a pădurilor, demonstrând un angajament puternic pentru transparență și protejarea mediului.


