Cadrele didactice nu mai pot folosi elevii ca referință în evaluările lor și nu au voie să abordeze performanțele acestora în întâlnirile cu părinții

2 Min Citire
profesorii nu mai au voie sa i dea exemplu pe elevii buni sau slabi si nici sa discute la sedintele cu parintii rezultatele acestora 68e6727319e87
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Reguli noi pentru cadrele didactice: Confidențialitatea performanțelor elevilor

Ministerul Educației a impus noi reglementări prin care cadrele didactice nu mai au voie să discute despre performanțele individuale ale elevilor în fața clasei sau în cadrul întâlnirilor cu părinții. Aceste măsuri se aplică inclusiv pentru examenele naționale, cum ar fi Evaluarea Națională programată pentru primăvara viitoare.

Interzicerea comparațiilor între elevi

Conform noilor reguli, ministrul a interzis profesorilor să facă comparații între elevi, chiar și atunci când părinții solicită astfel de informații. Psihologii subliniază că, deși intențiile sunt pozitive, aceste măsuri pot duce la o situație în care elevii cu rezultate mai slabe sunt complet omisiți, pentru a evita stigmatizarea.

Confidențialitatea testărilor în ciclul primar

Ministerul a extins principiul confidențialității și asupra testărilor cu subiect unic din ciclul primar. Această măsură vine după ce, acum cinci ani, mediile examenelor naționale au început să fie afișate anonim, pe baza unor coduri. Deși rezultatele sunt inițial exprimate prin calificative, iar transformarea acestora în note se face doar la cererea părinților, profesorii nu mai au voie să discute public aceste informații.

Accesul restricționat la informațiile elevilor

Ordinul ministerial limitează accesul la informațiile referitoare la punctajul obținut de fiecare elev strict la profesori, elevi și părinți. Mulți părinți susțin această măsură, considerând că protejează copiii de comparații dăunătoare, sentimente de inferioritate și scăderea motivației școlare.

Publicitate
Ad Image

În concluzie, noile reglementări ale Ministerului Educației vizează protejarea elevilor și promovarea unui mediu educațional mai echitabil, dar pot ridica întrebări privind transparența și evaluarea performanțelor școlare.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *