Reguli noi pentru cadrele didactice: Confidențialitatea performanțelor elevilor
Ministerul Educației a impus noi reglementări prin care cadrele didactice nu mai au voie să discute despre performanțele individuale ale elevilor în fața clasei sau în cadrul întâlnirilor cu părinții. Aceste măsuri se aplică inclusiv pentru examenele naționale, cum ar fi Evaluarea Națională programată pentru primăvara viitoare.
Interzicerea comparațiilor între elevi
Conform noilor reguli, ministrul a interzis profesorilor să facă comparații între elevi, chiar și atunci când părinții solicită astfel de informații. Psihologii subliniază că, deși intențiile sunt pozitive, aceste măsuri pot duce la o situație în care elevii cu rezultate mai slabe sunt complet omisiți, pentru a evita stigmatizarea.
Confidențialitatea testărilor în ciclul primar
Ministerul a extins principiul confidențialității și asupra testărilor cu subiect unic din ciclul primar. Această măsură vine după ce, acum cinci ani, mediile examenelor naționale au început să fie afișate anonim, pe baza unor coduri. Deși rezultatele sunt inițial exprimate prin calificative, iar transformarea acestora în note se face doar la cererea părinților, profesorii nu mai au voie să discute public aceste informații.
Accesul restricționat la informațiile elevilor
Ordinul ministerial limitează accesul la informațiile referitoare la punctajul obținut de fiecare elev strict la profesori, elevi și părinți. Mulți părinți susțin această măsură, considerând că protejează copiii de comparații dăunătoare, sentimente de inferioritate și scăderea motivației școlare.
În concluzie, noile reglementări ale Ministerului Educației vizează protejarea elevilor și promovarea unui mediu educațional mai echitabil, dar pot ridica întrebări privind transparența și evaluarea performanțelor școlare.


