Proiecte de autostrăzi în România până la finalul anului
România ar putea ajunge la 1455 de kilometri de șosea rapidă până la finele anului 2025, în condițiile în care constructorii finalizează lucrările la aproximativ 130 de kilometri de autostradă și drum expres. Această estimare provine de la reprezentanții Pro Infrastructură, un ONG dedicat dezvoltării infrastructurii de transport.
Stadiul lucrărilor în 2023
Până în prezent, în 2023 au fost dați în folosință puțin peste 55 de kilometri de autostradă, ceea ce a dus rețeaua de șosele rapide la un total de 1325 km. Autoritățile se așteaptă la mai multe inaugurări în perioada următoare, începând cu Autostrada Moldovei. Aici, circulația ar putea fi deschisă pe 28 de kilometri dintre Mizil și Pietroasele, odată ce autoritățile bulgare finalizează lucrările de consolidare a podurilor și pasaje aflate în curs de derulare.
Proiecții optimiste și pesimiste
În scenariul optimist, până la finalul anului ar putea fi gata și cei 74,3 kilometri de la Focșani la Răcăciuni, în timp ce în scenariul pesimist ar putea fi finalizată doar porțiunea dintre Tișița și Adjud. De asemenea, se estimează finalizarea celor 4,5 km dintre DN3 și Autostrada Soarelui, iar porțiunea dintre DN3 și DN2 ar putea fi finalizată abia anul viitor.
Lucrări și termene
Firmele lui Dorinel Umbrărescu au șanse să finalizeze cei 12,2 km dintre Zimbor și Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, până la sfârșitul anului. În total, Pro Infrastructură estimează că, dacă se mobilizează corespunzător, România ar putea inaugura 119 kilometri de autostradă în acest an. De asemenea, dacă lucrările la podul dintre Galați și Brăila avansează rapid, ar putea fi adăugați chiar mai mulți kilometri.
Concluzie
Finalizarea acestor tronsoane de autostradă are un impact semnificativ asupra infrastructurii de transport din România, contribuind la dezvoltarea economică și la îmbunătățirea mobilității în țară.

