Cauza accidentului funicularului din Lisabona: un cablu defect, concluzionează ancheta
Accidentul tragic din Lisabona
Funicularul care s-a prăbușit în Lisabona, provocând moartea a 16 persoane la începutul lunii septembrie, a avut un cablu defect, conform anchetei oficiale publicate luni. Aceasta recomandă ca vehiculele orașului să rămână oprite până când siguranța lor poate fi confirmată.
Detalii despre incident
Accidentul, care a avut loc pe 3 septembrie, a fost șocant pentru capitala Portugaliei, având în vedere că funicularul Elevador da Glória este o atracție turistică populară, dar și învechită. Biroul de investigații al accidentelor aeriene și feroviare din Portugalia (GPIAAF) a constatat că un cablu care leagă cele două cabine s-a deconectat cu puțin timp înainte de incident.
Concluzii ale anchetei
Raportul preliminar al GPIAAF, publicat luni, subliniază că cablul nu a respectat standardele stabilite de operatorul de transport al orașului, CCFL. „Cablul nu a îndeplinit specificațiile în vigoare la CCFL pentru a fi folosit la tramvaiul Glória”, se menționează în raportul de 35 de pagini.
Victime și consecințe
Printre cei 16 decedați, 11 erau cetățeni străini, inclusiv trei din Marea Britanie, doi din Coreea de Sud, doi canadieni, o franțuzoaică, un elvețian, un american și un ucrainean. De asemenea, aproximativ 20 de persoane au fost rănite, inclusiv trei britanici. Printre victimele portugheze se numără patru angajați ai aceleași instituții sociale, al căror birou se află în partea superioară a drumului abrupt deservit de funicular.
Sistemul funicularului
Funicularul Glória a fost deschis în 1885, utilizând un sistem de contragreutăți pentru a propulsa cele două vagoane pe un traseu de 265 de metri (870 de picioare) pe o pantă abruptă. Deși o inspecție de rutină efectuată în dimineața accidentului nu a relevat nereguli, investigațiile au arătat că șoferul funicularului activase frânele, dar acestea nu au putut opri vehiculul fără ajutorul sistemului de contragreutăți.
Viitorul funicularului
Toate celelalte funiculare din oraș au fost scoase din circulație de la accident, iar GPIAAF a declarat că acestea ar trebui să rămână oprite până când inspectorii confirmă că sistemele de frânare sunt „capabile să imobilizeze cabinele în cazul unei rupturi de cablu”. Un raport final al biroului, care va include recomandări de siguranță, este așteptat în următorul an, deși un raport intermediar ar putea oferi actualizări despre progresele anchetei.
Concluzie
Accidentul funicularului din Lisabona evidențiază problemele de siguranță legate de atracțiile turistice vechi și necesitatea unor inspecții mai riguroase pentru a proteja viețile vizitatorilor și ale localnicilor.


