Chery Auto analizează deschiderea unei fabrici în Marea Britanie
Constructorul chinez de automobile Chery Auto ia în considerare construirea celei de-a doua fabrici europene în Marea Britanie. După lansarea a două branduri, Omoda și Jaecoo, în Marea Britanie în luna septembrie, directorul Chery în Regatul Unit, Victor Zhang, a declarat că compania își face loc pe piața britanică, apetitul pentru automobilele chinezești crescând.
Zhang a făcut aceste declarații la conferința anuală a Societății Producătorilor și Comerciantilor de Automobile, unde secretarul pentru afaceri, Jonathan Reynolds, a recunoscut că mai este „încă mult de lucru” pentru a negocia eliminarea tuturor tarifelor impuse de Donald Trump asupra sectoarelor auto, de oțel și de alimente și băuturi din Marea Britanie.
Directorul Chery a afirmat că compania „analizează activ” posibilitatea de a construi o a doua fabrică în Marea Britanie ca parte a unei strategii de „localizare”. „Dacă vrem, ca brand, să fim aici, să ne angajăm, [producția] este ceva ce ar trebui să facem,” a spus el. „Aceasta este o temă deschisă. Totul este pe masă. Analizăm, discutăm cu părțile relevante.”
Chery a reușit să obțină 2% din piața de vehicule electrice din Marea Britanie de la lansarea în 75 de showroom-uri în septembrie, iar curiozitatea șoferilor britanici se traduce în vânzări, inclusiv a ceea ce el a numit un hibrid „super” cu capacitate de 90 de mile pe energie generată de motor.
„Piața din Marea Britanie este destul de deschisă. 40% dintre clienți spun că sunt dispuși să ia în considerare brandurile chinezești,” a adăugat Zhang. Producătorii chinezi își intensifică eforturile de export în Marea Britanie și în UE, în fața tarifelor prohibitive impuse de Donald Trump în SUA.
Geely Auto a investit peste 3 miliarde de lire sterline în producătorul britanic de automobile sport Lotus, iar o altă firmă chineză de baterii pentru vehicule electrice, EVE Energy, este în discuții pentru a investi peste 1 miliard de lire sterline pentru a construi o fabrică uriașă la periferia Coventry. Aceștia investesc, de asemenea, în fabrici în UE pentru a evita tarifele impuse asupra importurilor de vehicule electrice de către Bruxelles vara trecută.
Compania rivală chineză BYD construiește prima sa fabrică de asamblare în UE în Ungaria, iar Omoda a încheiat un parteneriat pentru o fabrică cu producătorul auto spaniol Ebro, la sud de Barcelona.


