Chery Auto, constructorul chinez de automobile, analizează serios posibilitatea deschiderii unei fabrici în Marea Britanie.

3 Min Citire
chinese carmaker chery auto actively considering building uk factory 685b1a87dc14f
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Chery Auto analizează deschiderea unei fabrici în Marea Britanie

Constructorul chinez de automobile Chery Auto ia în considerare construirea celei de-a doua fabrici europene în Marea Britanie. După lansarea a două branduri, Omoda și Jaecoo, în Marea Britanie în luna septembrie, directorul Chery în Regatul Unit, Victor Zhang, a declarat că compania își face loc pe piața britanică, apetitul pentru automobilele chinezești crescând.

Zhang a făcut aceste declarații la conferința anuală a Societății Producătorilor și Comerciantilor de Automobile, unde secretarul pentru afaceri, Jonathan Reynolds, a recunoscut că mai este „încă mult de lucru” pentru a negocia eliminarea tuturor tarifelor impuse de Donald Trump asupra sectoarelor auto, de oțel și de alimente și băuturi din Marea Britanie.

Directorul Chery a afirmat că compania „analizează activ” posibilitatea de a construi o a doua fabrică în Marea Britanie ca parte a unei strategii de „localizare”. „Dacă vrem, ca brand, să fim aici, să ne angajăm, [producția] este ceva ce ar trebui să facem,” a spus el. „Aceasta este o temă deschisă. Totul este pe masă. Analizăm, discutăm cu părțile relevante.”

Chery a reușit să obțină 2% din piața de vehicule electrice din Marea Britanie de la lansarea în 75 de showroom-uri în septembrie, iar curiozitatea șoferilor britanici se traduce în vânzări, inclusiv a ceea ce el a numit un hibrid „super” cu capacitate de 90 de mile pe energie generată de motor.

Publicitate
Ad Image

„Piața din Marea Britanie este destul de deschisă. 40% dintre clienți spun că sunt dispuși să ia în considerare brandurile chinezești,” a adăugat Zhang. Producătorii chinezi își intensifică eforturile de export în Marea Britanie și în UE, în fața tarifelor prohibitive impuse de Donald Trump în SUA.

Geely Auto a investit peste 3 miliarde de lire sterline în producătorul britanic de automobile sport Lotus, iar o altă firmă chineză de baterii pentru vehicule electrice, EVE Energy, este în discuții pentru a investi peste 1 miliard de lire sterline pentru a construi o fabrică uriașă la periferia Coventry. Aceștia investesc, de asemenea, în fabrici în UE pentru a evita tarifele impuse asupra importurilor de vehicule electrice de către Bruxelles vara trecută.

Compania rivală chineză BYD construiește prima sa fabrică de asamblare în UE în Ungaria, iar Omoda a încheiat un parteneriat pentru o fabrică cu producătorul auto spaniol Ebro, la sud de Barcelona.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *