Contracte de 6 miliarde de lei pentru A8
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat recent contracte în valoare de aproape 6 miliarde de lei pentru construirea a 47 de kilometri pe Autostrada Unirii – A8. Această informație a fost anunțată pe platforma de socializare Facebook a CNIR.
Detalii despre contracte
Contractele vizează proiectarea și execuția pentru două loturi: 1C Sărățeni-Joseni, de 32,4 km, și 1D Joseni-Ditrău, de 14,4 km. Finanțarea va proveni din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat.
Lotul 1C Sărățeni-Joseni
Primul contract, cel pentru lotul 1C Sărățeni-Joseni, a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina, având o valoare de aproape 5 miliarde lei și o durată de realizare de 54 de luni. Acest lot se desfășoară în județele Mureș și Harghita și include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 ecoducte pentru animale. Lungimea totală a pasajelor și tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea lotului.
Lotul 1D Joseni-Ditrău
Al doilea contract, pentru lotul 1D Joseni-Ditrău, are o lungime de 14,4 kilometri și o valoare de 820 milioane lei, fiind semnat cu o asociere de firme din România și Bulgaria. Durata de realizare a acestui lot este de 34 de luni și include 21 de pasaje și viaducte, dintre care 3 ecoducte pentru animale și un nod rutier la Ditrău.
Supervizarea lucrărilor
De asemenea, CNIR a semnat un contract pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung și dificil lot al Autostrăzii Unirii, cu o valoare de 49 de milioane lei, finanțat din fonduri europene nerambursabile.
Perspective pentru Autostrada A8
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat că aceste contracte sunt esențiale pentru finalizarea secțiunii montane a Autostrăzii A8. În doar un an de la lansarea proiectului, CNIR a semnat contracte în valoare de 18 miliarde lei pentru toate cele patru loturi de la Sărățeni la Pipirig. Se preconizează că 2026 va fi anul în care se va finaliza proiectarea pentru A8 montan, iar în 2024 ar putea începe lucrările de construcție.
Aceste dezvoltări reprezintă un pas semnificativ în îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România, facilitează conexiuni mai bune și sprijină economia locală.


