Daniel David: Admiterea în clasa a V-a la anumite școli – o soluție temporară până la reformele necesare
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că examenul de admitere pentru clasa a V-a în unele școli nu reprezintă un „mecanism de bune practici”, ci o soluție temporară pentru a face selecția elevilor în unitățile de învățământ cu cerere mare de înscriere. Aceasta afirmatie a fost făcută într-o conferință susținută recent la Guvern.
David a subliniat că, până când se vor implementa reformele necesare în curriculum, nu există alte mecanisme pentru a realiza o testare standardizată a copiilor. El a recunoscut că școlile sunt inegale între ele și că notele profesorilor variază adesea, din lipsa unor standarde interne comune. De asemenea, a menționat că, în cazul în care o școală are mai mulți solicitanți decât locuri disponibile, selecția trebuie să se facă pe baza unui examen, dar a clarificat că acest examen nu este obligatoriu pentru copiii care trec de la ciclul primar la clasa a V-a în școala de care aparțin.
Ministrul a explicat că statul își îndeplinește misiunea atunci când asigură o trecere lină a copiilor din clasa a patra în clasa a cincea, fără a le impune un examen. El a reiterat că examenul de admitere ar trebui să fie o „soluție de moment” până la realizarea reformelor în sistemul educațional.
În opinia sa, examenele din cadrul unui învățământ obligatoriu, care au rolul de selecție, nu sunt indicat, dar până la reforma curriculumului și stabilirea unor standarde mai puternice de evaluare, nu există altă soluție viabilă. David a menționat importanța examenele cu rol informativ, cum ar fi cele din clasele a doua, a patra, a șasea și a opta, pentru a oferi părinților informații despre progresul copiilor și pentru a permite intervenții personalizate din partea profesorilor.


