Daniel David respinge întoarcerea la teze și semestre
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că nu susţine reintroducerea tezelor după modelul vechi, precum şi revenirea la sistemul de învăţământ care împărţea anul şcolar în semestre, în loc de module. El a subliniat importanţa concentrării pe îmbunătăţirea sistemului actual, în loc de schimbări frecvente.
În privinţa tezelor, ministrul a subliniat că profesorii au în continuare posibilitatea de a efectua evaluări sumative, indiferent de denumirea acestora. „Nu opreşte nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează? Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă contează evaluarea sumativă”, a afirmat Daniel David.
Ministrul a evidenţiat că practica tezelor este „neuniformă”, având în vedere că standardele de evaluare nu sunt clar definite. El a sugerat să se evite schimbările bruște care ar putea afecta elevii: „Până când clarificăm aceste standarde de notare, eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm şi să înnebunim copiii. Nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. Este adevărat că nu am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar odată ce am trecut şi lucrurile funcţionează, nu mai tot facem schimbări bulversând copiii.”
În concluzie, Daniel David a îndemnat la o focalizare pe ceea ce poate fi îmbunătăţit în sistemul de educaţie actual, fără a modifica din nou structura acestuia.

