Descoperă „regula fermoarului”: Provocările și sancțiunile pentru șoferii care o ignoră în noul Cod rutier
„Regula fermoarului” urmează să fie inclusă în Codul rutier, conform unei inițiative legislative care a obținut aprobarea unei Camere a Parlamentului. Scopul acestei reguli este de a fluidiza traficul, conform inițiatorilor din cadrul USR. Aceștia subliniază că gestionarea eficientă a fluxului de trafic este esențială pentru prevenirea accidentelor și reducerea timpului de călătorie.
Inițiativa legislativă a fost aprobată tacit de Senat în ședința din 24 iunie și a fost transmisă spre dezbatere Camerei Deputaților.
Ce presupune „Regula fermoarului”
„Regula fermoarului” se aplică în situațiile în care o bandă de circulație este blocată din diverse motive, cum ar fi lucrări, accidente sau obstacole. În prezent, aceste circumstanțe generează ambuteiaje. Conform noii reguli, atunci când circulația se desfășoară pe mai multe benzi pe sens, iar una dintre ele este blocată, șoferii care se află pe banda care se termină trebuie să se integreze alternativ cu vehiculele din banda alăturată. Astfel, un vehicul care circulă pe banda blocată va putea să se integreze pe banda liberă, iar apoi un vehicul de pe banda liberă va putea avansa, și tot așa.
Titi Aur, expert în condus defensiv, a explicat detaliile acestei reguli pe pagina sa personală de YouTube.
Amendă de până la 600 de lei
Conform inițiatorilor, această regulă este deja implementată în Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia. Ei subliniază că adoptarea legislativă a acestei reguli va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor și va permite desfășurarea mai fluentă a traficului în situații de îngustare a benzilor. Dacă regula devine lege, șoferii care nu o respectă vor fi sancționați cu maximum 3 puncte de amendă, valoarea maximă fiind de 600 de lei.


