Destinația banilor publici
Pentru unii șefi de instituții, participarea la o singură ședință le poate aduce chiar și 2.500 de lei în plus la salariul pe care îl încasează deja. Acest lucru se întâmplă la Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP), care reunește reprezentanții Consiliilor Județene, șefii jandarmeriei și șefii poliției pentru a discuta problemele de siguranță din fiecare județ. Aceasta ar trebui să fie o activitate pe care o desfășoară și prin prisma funcției pe care o ocupă și pentru care sunt deja remunerați.
ATOP se reunește ori de câte ori sunt probleme de ordine publică la nivelul unui județ. Rolul acesteia este pur consultativ. De obicei, întâlnirile includ minim 4-5 reprezentanți ai Consiliilor Județene, iar banii sunt primiți pentru fiecare ședință, indemnizația fiind aproximativ 10% din salariul șefului de Consiliu Județean. Totuși, remunerația poate varia, fiind stabilită ulterior în unele cazuri.
Exemple de indemnizații sunt: la Sălaj, 1.000 lei per ședință, Alba – aproximativ 1.600 de lei, iar la Arad chiar mai mult – 2.500 de lei pentru participarea la o astfel de întrunire. Aceste întâlniri au loc frecvent prin țară, iar activitatea ar putea fi desfășurată în timpul programului normal de muncă.
Propunerea Guvernului
Ministerul Dezvoltării a propus desființarea tuturor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică, un proiect aflat în transparență, care urmează să fie adoptat de Guvern. Această măsură ar putea economisi aproximativ 22 milioane de lei anual. Ilie Bolojan a afirmat că desființarea acestor autorități nu ar afecta funcționarea instituțiilor statului. El a declarat că, în cazul desființării ATOP, nu s-ar întâmpla nimic semnificativ, subliniind că 15-20 de oameni primesc o indemnizație lunară care poate fi până la 20% din salariul președintelui de consiliu județean. Astfel, ar putea fi reduse patru posturi de președinți de consiliu județean în fiecare județ.
Bolojan a reiterat că experiența sa arată că desființarea acestei autorități nu va avea un impact asupra funcționării instituțiilor, sugerând că există oportunități semnificative de reducere a cheltuielilor de personal și de funcționare la nivelul autorităților locale.

