Podul de la Brăila își deschide porțile după doi ani de așteptare
După doi ani de așteptare, cinci reasfaltări și o decizie finală în instanță, circulația pe drumurile de legătură ale podului suspendat de la Brăila este acum posibilă. Întârzierile au dus la sancțiuni dure pentru constructor, care va plăti peste 80 de milioane de lei, conform deciziei instanței.
Localnicii din zonă, care erau nevoiți să ocolească 30 de kilometri, se declară mulțumiți de deschiderea drumului. Turiștii care doresc să ajungă în Deltă sau la mare beneficiază acum de un timp de călătorie redus, evitând traversarea orașului Brăila.
„Am așteptat doi ani ca să trecem. Am scăpat de Măcin, de Smârdan, acum o să mergem direct”, a declarat un șofer. Șoseaua care leagă podul suspendat de localitatea Jijila reduce drumul către Tulcea cu 30 de kilometri, în comparație cu ruta anterioară.
Drumul principal de la Jijila, care leagă podul, este deja aglomerat, semn că șoferii așteptau cu nerăbdare să circule pe această șosea. „Că a dat drumul la drum pe-aici”, a spus un localnic, exprimându-și bucuria față de deschiderea acestuia.
Podul trebuia să fie dat în folosință la câteva luni după deschiderea sa, în 2023, însă a necesitat numeroase lucrări de reparație, fiind asfaltat de cinci ori în acest interval. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a confirmat recepționarea întregului proiect, care include atât podul, cât și cei 19 kilometri de drum de legătură către Jijila, plus pasajul CF de pe malul Brăilei.
Deschiderea acestui drum va facilita accesul mai rapid spre Deltă și mare, eliminând necesitatea traversării orașului Brăila. De asemenea, a fost deschis și pasajul peste calea ferată Galați-Brăila, parte a aceluiași proiect.
Podul peste Dunăre de la Brăila a avut un cost de jumătate de miliard de euro, fiind finanțat din fonduri europene. Este cel mai mare pod suspendat construit în România și al treilea ca dimensiune din Europa, reprezentând ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.


