Întârzierea facturilor clienților Hidroelectrica
Sistemul de facturare al Hidroelectrica va fi indisponibil până pe 10 august, din cauza modificării TVA-ului. Aceasta a crescut de la 19% la 21%, începând cu 1 august, ca parte a primului pachet de austeritate anunțat de Guvern.
Explicațiile companiei
Hidroelectrica a anunțat că, „având în vedere modificările legislative privind majorarea cotei de TVA aplicabile energiei electrice de la 19% la 21%, este necesară adaptarea sistemelor noastre informatice la noile reglementări”. În perioada 1-10 august, sistemul informatic de facturare nu va putea emite, storna sau corecta facturi de energie electrică pentru clienții casnici și business.
Disponibilitatea serviciilor
Compania a precizat că toate celelalte servicii, precum contractarea, intermedierea relației cu operatorii de distribuție și alocarea plăților deja efectuate, vor rămâne disponibile în continuare.
Schimbările fiscale
Pe lângă creșterea TVA-ului, cotele reduse de 5% și 9% vor fi înlocuite cu una de 11%, iar accizele vor crește, începând tot cu 1 august, în conformitate cu măsurile de austeritate asumate de Guvernul Bolojan.
Concluzie
Întârzierile în facturare pot afecta atât clienții casnici, cât și pe cei business, subliniind impactul schimbărilor fiscale asupra serviciilor esențiale.


