Fedora man: Tânărul din fotografia furtului de la Louvre
Când Pedro Elias Garzon Delvaux, un tânăr de 15 ani, a realizat că o fotografie Associated Press cu el la Louvre, în ziua furtului bijuteriilor coroanei, a acumulat milioane de vizualizări, instinctul său inițial nu a fost să se demaște online. Dimpotrivă, el a decis să lase misterul să persiste. Locuind cu părinții și bunicul său în Rambouillet, la 30 km de Paris, Pedro, fan al lui Sherlock Holmes, a ales să observe cum teoriile despre „bărbatul cu fedora” – un detectiv, un insider, un fals generat de AI – au început să circule.
Furtul de bijuterii și fotografia virală
Fotografia care l-a făcut celebru a fost destinată să documenteze o scenă de crime. Trei ofițeri de poliție se sprijină de o mașină argintie care blochează o intrare a Louvre-ului, la câteva ore după ce hoții au efectuat un raid în plină zi asupra bijuteriilor coroanei franceze. În dreapta, o figură solitară îmbrăcată elegant trece pe lângă – un flash de film noir într-o vânătoare modernă. Internetul a preluat imaginea, iar utilizatorii au început să-l numească „bărbatul cu fedora”, proiectându-i o întreagă poveste de detectiv.
Reacția tânărului și a familiei sale
Pedro a înțeles de ce mulți credeau că fotografia era generată de AI. „În fotografie, sunt îmbrăcat mai mult în stilul anilor ’40, iar noi suntem în 2025”, a explicat el. Chiar și unii dintre prietenii și rudele sale au ezitat să recunoască figura din fotografie până când și-au dat seama că mama sa este în fundal. Atunci au fost siguri că „detectivul fals preferat de internet” era un băiat real.
Povestea reală a fost simplă: Pedro, mama și bunicul său veniseră să viziteze Louvre-ul, fără să știe că muzeul era închis din cauza furtului. După ce au întrebat ofițerii de ce porțile sunt închise, fotograful AP, Thibault Camus, l-a surprins pe Pedro în timpul unei plimbări. „Când a fost făcută fotografia, nu știam”, a spus Pedro. „Pur și simplu treceam prin zonă.”
Impactul viralității
Patru zile mai târziu, o cunoscută i-a trimis un mesaj întrebând dacă el este în fotografie. „Mi-a spus că sunt 5 milioane de vizualizări”, a spus el, surprins. Mama sa l-a sunat să îi spună că a apărut în New York Times. „Nu e în fiecare zi așa ceva”, a adăugat el. Prieteni și rude din întreaga lume l-au contactat cu capturi de ecran și apeluri, spunându-i că a devenit o vedetă.
Stilul său vintage și pasiunea pentru artă
Pedro, un fan al detectivilor clasici, își dezvoltase stilul vintage inspirat de istoria secolului XX și de imaginile alb-negru ale statelor și detectivilor fictivi. „Îmi place să fiu elegant”, a spus el. „Merg la școală așa.” Fedora sa este rezervată pentru weekenduri, sărbători și vizite la muzee. El înțelege de ce oamenii i-au atribuit un caracter de detectiv: un furt improbabil cere un detectiv neobișnuit.
Recunoașterea puterii imaginii
Pedro a realizat puterea unei imagini și a lăsat mitul să respire. După câteva zile de tăcere, și-a făcut contul de Instagram public. „Oamenii trebuiau să încerce să afle cine sunt”, a spus el. Jurnaliștii au venit, iar când le-a spus vârsta, au fost extrem de surprinși. El este relaxat în legătură cu ceea ce urmează. „Aștept să mă contacteze oameni pentru filme”, a spus el zâmbind. „Ar fi foarte amuzant.”
Concluzie
Aventura lui Pedro Elias Garzon Delvaux ilustrează puterea viralității în era digitală și impactul pe care o simplă fotografie îl poate avea asupra unei vieți tinere, transformându-l dintr-un băiat obișnuit într-o figură emblematică în mijlocul unei povești captivante.

