Franța va utiliza drama britanică „Adolescență” pentru a educa tinerii despre masculinitatea toxică
Franța a decis să urmeze exemplul Regatului Unit și al Olandei, permițând utilizarea dramei Netflix „Adolescență” în școlile secundare, ca parte a eforturilor de a-i învăța pe adolescenți despre masculinitatea toxică și pericolele online. Ministerul educației din Franța va oferi școlilor cinci lecții bazate pe extrase din mini-seria apreciată de critici, care a generat o dezbatere globală cu privire la impactul conținutului misogin asupra băieților tineri, conținut disponibil online și pe rețelele sociale.
Producătorul seriei – care este a doua cea mai vizionată serie în limba engleză de pe Netflix, cu peste 140 de milioane de vizualizări până la 1 iunie – a acordat guvernului drepturile pentru utilizare educațională, conform ministrului educației, Élisabeth Borne. Borne a declarat pentru televiziunea LCI că extrasele sunt „foarte reprezentative pentru violența care poate exista în rândul tinerilor” și vor fi prezentate elevilor cu vârsta de aproximativ 14 ani și mai mari, însoțite de materiale didactice special dezvoltate.
Scopul este de a crește conștientizarea asupra problemei „supraexpunerii la ecrane și trivializării violenței pe rețelele sociale”, precum și a răspândirii așa-numitei ideologii masculiniste care susține violența împotriva femeilor, a spus Borne. „Adolescență”, care a fost lansată pe 13 martie, spune povestea unui băiat de 13 ani arestat pentru uciderea unei colege de clasă după ce a fost radicalizat de materiale toxice disponibile online, cum ar fi cele postate de influențatorul auto-proclamat misogin Andrew Tate.
Netflix a pus seria la dispoziția școlilor secundare din Regatul Unit în aprilie, pentru a însoți resursele didactice oferite de o organizație de caritate care se ocupă de relații, într-o inițiativă pe care prim-ministrul Keir Starmer a numit-o „o inițiativă importantă”. Provincia vorbitoare de olandeză Flandra din nordul Belgiei a început, de asemenea, să utilizeze „Adolescență” în școlile secundare. Ministrul flamand pentru media, Cieltje Van Achter, a declarat pentru parlamentul regional că „seria arată cum influențele digitale și singurătatea pot duce unii tineri pe calea greșită atunci când nu au suficient suport”.
„De asemenea, subliniază cum adulții și profesorii își pierd din ce în ce mai mult contactul cu lumea tinerilor. Este important să sprijinim atât profesorii, cât și tinerii, astfel încât aceste subiecte să poată fi discutate.” În Olanda, seria este utilizată în școlile secundare după o propunere din partea deputatului GreenLeft-Labour Barbara Kathmann, cu materiale despre influențatorii de pe rețelele sociale și presiunea grupului dezvoltat în colaborare cu Netflix de un institut de studii media.
Kathmann a declarat: „Prin prezentarea seriei în clase, putem crea un cadru sigur în care să discutăm despre aceasta și problemele pe care le ridică, astfel încât să facem adolescenții mai rezilienți și să prevenim atragerea lor în ‘manosphere’ și consecințele sale pernicioase.” Eppo van Nispen tot Sevenaer, directorul institutului de studii media Beeld en Geluid, a afirmat că „Adolescență” reprezintă „vehiculul perfect” pentru a-i angaja pe tineri într-o lume complet separată de cea a profesorilor și părinților.
Jack Thorne, co-scriitorul seriei, a spus că a fost creată „pentru a provoca o conversație”, adăugând: „Am vrut să punem întrebarea: cum putem ajuta la stoparea acestei crize în creștere. Așadar, să avem oportunitatea de a o aduce în școli este dincolo de așteptările noastre.”

