Funicularul din Lisabona a fost deconectat înaintea accidentului mortal, arată un raport

3 Min Citire
lisbon funicular cable disconnected before deadly crash report finds 68bca65d84c5b
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Accidentul Funicularului din Lisabona

Un cablu care lega două cabine s-a rupt cu puțin timp înainte de accidentul funicularului din Lisabona, care a dus la moartea a 16 persoane. Incidentul s-a petrecut la câteva ore după ce cablul a trecut de un control vizual, conform unui raport al biroului de investigații pentru accidente aeriene și feroviare din Portugalia (GPIAAF).

Detalii ale incidentului

Conform informațiilor preliminare, accidentul a avut loc la o viteză de 60 km/h, iar între momentul rupturii cablului și impact a trecut doar 50 de secunde. În total, aproximativ 20 de persoane au fost rănite, dintre care cel puțin 11 erau cetățeni străini. Victimele includeau trei britanici, doi sud-coreeni, doi canadieni, o franțuzoaică, un elvețian, un american și un ucrainean.

Victimele și contextul

Printre victimele portugheze s-au numărat patru angajați ai aceleași instituții de asistență socială, care își desfășurau activitatea în zona deservită de funicular. În prezent, se desfășoară două investigații separate: una de către biroul de investigații și alta de către biroul procurorului. GPIAAF a subliniat că cele două anchete sunt complet independente.

Informații despre întreținere

Raportul publicat de media locală a evidențiat că planul de întreținere era la zi și că un control vizual a fost efectuat în dimineața accidentului, fără a detecta anomalii în sistemele de cablu sau de frânare. Totuși, nu a fost posibilă inspectarea vizuală a secțiunii cablului de unde s-a rupt înainte de accident.

Publicitate
Ad Image

Speculații și reacții

Speculațiile din mass-media portugheză au menționat cabluri electrice rupte și lucrări de întreținere supravegheate de operatorul de transport public din Lisabona, Carris. Directorul Carris, Pedro Bogas, a apărat în mod repetat politica de întreținere a echipamentelor companiei, afirmând că procedurile au fost „respectate cu strictețe”. De asemenea, publicația săptămânală Expresso a raportat o creștere de 53% a numărului de pasageri care au utilizat cele trei funiculare operate de Carris între 2022 și 2024, ajungând la 1,5 milioane de pasageri anul trecut.

Concluzie

Accidentul tragic al funicularului din Lisabona subliniază importanța riguroasă a întreținerii și inspecțiilor tehnice în transportul public, având implicații majore pentru siguranța călătorilor și pentru gestionarea infrastructurii de transport urban.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *