Grupuri aerospațiale formează un rival european pentru SpaceX

4 Min Citire
aerospace groups link up to create european rival to musks spacex 68fa127666c17
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Grupuri aerospațiale europene se unesc pentru a crea un rival pentru SpaceX

Airbus, Leonardo și Thales au încheiat un acord pentru a combina afacerile lor din domeniul spațial, creând astfel o companie tehnologică europeană unică, capabilă să rivalizeze cu SpaceX, fondată de Elon Musk. Se estimează că noua companie va avea o cifră de afaceri anuală de aproximativ 6,5 miliarde de euro (5,6 miliarde de lire sterline). Airbus va deține 35% din noua entitate, în timp ce Leonardo și Thales vor deține fiecare câte 32,5%.

Un parteneriat semnificativ pentru industria spațială europeană

Acordul, care nu are încă un nume, va fi unul dintre cele mai mari de acest gen din Europa, combinând fabricarea de sateliți, sisteme spațiale, componente și servicii furnizate de principalii producători de apărare și aerospațială de pe continent. Guillaume Faury, directorul executiv al Airbus, Roberto Cingolani, directorul executiv al Leonardo, și Patrice Caine, directorul executiv al Thales, au declarat într-un comunicat comun că noua companie reprezintă „un moment crucial pentru industria spațială din Europa”.

Obiectivele și așteptările noului consorțiu

Noua companie, care va avea sediul în Toulouse, Franța, va angaja aproximativ 25.000 de oameni și va deveni operațională în 2027, după obținerea aprobărilor necesare din partea autorităților. Aceasta ar putea genera „sute de milioane de euro” din sinergii pe an, începând după cinci ani, conform companiilor implicate.

Contextul industriei spațiale și provocările recente

Discuțiile dintre Airbus, Leonardo și Thales au avut loc pe parcursul ultimului an, având ca model compania de rachete europene MBDA, deținută de Airbus, Leonardo și BAE Systems. Companiile au redus mii de locuri de muncă în afacerile lor din domeniul spațial în ultimii ani și au afirmat că nu vor exista închideri imediate de locații sau pierderi de locuri de muncă, dar că sindicatele vor fi consultate în legătură cu proiectul.

Publicitate
Ad Image

Situația competitivă pe piața spațială

În ultima perioadă, aceste afaceri au întâmpinat dificultăți în operațiunile lor spațiale. Anul trecut, Airbus a înregistrat pierderi de 1,3 miliarde de euro din contracte spațiale subperformante și a anunțat tăieri de 2.000 de locuri de muncă în divizia sa de apărare și spațială. Thales Alenia Space, o joint venture între Thales și Leonardo, a tăiat peste 1.000 de locuri de muncă anul trecut. Pe de altă parte, SpaceX, fondată în 2002, a crescut pentru a deveni una dintre cele mai mari startup-uri din lume, având o evaluare de 400 de miliarde de dolari. Compania oferă servicii de lansare de rachete la prețuri mai accesibile, iar constelația Starlink de sateliți de mică dimensiune, relativ ieftini, în orbita joasă a Pământului, afectează vânzările companiilor europene de sateliți de comunicații geostacionari.

Concluzie

Formarea acestei noi companii europene în domeniul aerospațial reprezintă un pas important pentru consolidarea industriei spațiale din Europa și un răspuns direct la provocările reprezentate de SpaceX, având potențialul de a transforma competitivitatea pe piața globală.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *