Idei greșite despre nicotină și lipsa comunicării cu comunitatea sunt bariere semnificative în lupta împotriva consumului de tutun.

3 Min Citire
mituri despre nicotina si lipsa dialogului cu publicul obstacole majore in controlul tutunului 6864fb9f2b31e
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Idei greșite despre nicotină și lipsa comunicării cu comunitatea sunt bariere semnificative în lupta împotriva consumului de tutun

Accesul limitat al consumatorilor la dezbaterile internaționale privind politicile anti-fumat și stigmatizarea nejustificată a nicotinei pun în pericol eforturile de reducere a riscurilor, avertizează doctorul Konstantinos Farsalinos. Expertul a participat la ediția din 2025 a Global Forum on Nicotine (GFN), desfășurată la Varșovia, între 19 și 21 iunie, unde s-au reunit circa 40 de specialiști din întreaga lume pentru a analiza cele mai recente descoperiri științifice și strategii de comunicare care pot sprijini tranziția globală către alternative mai puțin dăunătoare decât fumatul convențional.

Doctorul Farsalinos subliniază că transparența, educația și o comunicare clară, bazată pe știință, sunt esențiale pentru protejarea dreptului fumătorilor la alternative mai puțin dăunătoare. El atrage atenția asupra faptului că Conferința Părților (COP) este o întâlnire foarte închisă, iar Organizația Mondială a Sănătății nu permite consumatorilor să participe la aceste întâlniri, ceea ce reprezintă o mare problemă de transparență. Consumatorii, fără interese financiare, ar trebui să fie incluși în discuții pentru a-și apăra sănătatea și interesele.

În ceea ce privește miturile persistente legate de produsele alternative cu nicotină, Farsalinos afirmă că cel mai mare mit este demonizarea nicotinei. El subliniază că nicotina nu este cauza principală a daunelor cauzate de fumat. În loc să se demonizeze nicotina, ar trebui să se comunice riscurile asociate cu aceasta, inclusiv dependența, care, în contextul produselor alternative, nu ar trebui să fie principalul obiectiv al sănătății publice.

Doctorul Farsalinos sugerează că, atât consumatorii, cât și oamenii de știință din domeniul sănătății publice, trebuie să fie mai activi pe rețelele sociale și să ofere interviuri pentru a transmite mesajul corect. El consideră că acest mesaj este rațional, clar și ușor de înțeles, iar transparența și onestitatea sunt esențiale pentru promovarea sănătății publice.

Publicitate
Ad Image

În final, el recomandă susținătorilor reducerii riscurilor să își crească prezența pe rețelele sociale și să comunice informații despre reducerea riscurilor într-un limbaj accesibil, pentru a combate miturile răspândite. Farsalinos subliniază importanța creșterii gradului de conștientizare și a abordării corecte a subiectului nicotinei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *