Încă o dată, mitul vitezei chinezești se destramă pe Autostrada A0
Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi finalizat în anul 2025, deși CNAIR și Ministerul Transporturilor au promis acest lucru, conform Asociației Pro Infrastructură. Aceștia subliniază că „ritmul nu este nici pe departe suficient” și că „mitul vitezei chinezești a fost încă o dată spulberat în România”.
Asociația a menționat că, după problemele întâmpinate pe Centura Zalău, unde lucrările încă nu sunt finalizate, mitul mobilizării legendare chinezești este din nou contestat. Deși companiile implicate, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) la București și Sinohydro la Zalău, sunt diferite, ambele sunt controlate de statul chinez, care a fost exclus de la licitațiile din România în 2021. Astfel, nu există motivația necesară pentru a accelera lucrările.
Conform estimărilor, lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025. Chiar și în cel mai optimist scenariu, deschiderea traficului ar putea avea loc cu un an întârziere, adică în februarie 2026, iar în scenariul pesimist, termenul ar putea fi extins până în vara anului 2026, dacă antreprenorul nu reușește o mobilizare adecvată.
Întârzierile au fost cauzate și de emiterea tardivă a unei a doua autorizații de construire, care a fost eliberată la aproximativ un an și jumătate după semnarea contractului. Contractul pentru cei 8,6 kilometri dintre DN3 (Pantelimon) și DN2 (Afumați) a fost semnat cu CCECC pe 16 martie 2023, cu un ordin de începere emis pe 22 mai 2023. Acesta prevede 12 luni de proiectare și 18 luni de execuție. A doua autorizație de construire a fost emisă pe 6 august 2024, referitoare la restul lotului, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Prin urmare, termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026.


