Incidentul Air India revitalizează o discuție veche de zeci de ani din lumea aviației: „Responsabilitatea de a proteja pasagerii este o obligație fundamentală.”

3 Min Citire
accidentul air india reaprinde o dezbatere de zeci de ani care imparte industria aviatica protejarea publicului e o datorie sacra 68773fc24d11f
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Reînnoirea dezbaterii despre camerele video în cabină

Accidentul mortal al companiei Air India din luna trecută a readus în prim-plan discuția veche de zeci de ani din industria aviației referitoare la instalarea de camere video în cabinele de pilotaj. Aceste camere ar putea monitoriza acțiunile piloților, completând înregistratoarele de voce și date de zbor deja folosite de anchetatori în cazul accidentelor.

Argumentele pentru instalarea camerelor video

Willie Walsh, șeful Asociației Internaționale a Transportului Aerian și fost pilot de linie, a declarat că există argumente puternice în favoarea instalării camerelor video în cabinele de pilotaj. Un raport preliminar al Biroului de Investigare a Accidentelor de Aviație din India sugerează că un pilot al zborului 171 al Air India ar fi putut întrerupe alimentarea cu combustibil a aeronavei Boeing 787, provocând un accident devastator care a dus la moartea a 241 dintre cele 242 de persoane aflate la bord, precum și a 19 persoane la sol.

Beneficiile și criticile camerelor video

Walsh a subliniat că informațiile obținute din înregistrările video ar putea ajuta semnificativ în investigațiile legate de sănătatea mintală a piloților. Susținătorii camerelor video afirmă că acestea ar putea completa informațiile lipsă lăsate de înregistratoarele audio și de date, în timp ce oponenții subliniază preocupările legate de confidențialitate și posibila utilizare abuzivă a acestor înregistrări.

Studii de caz și recomandări anterioare

Un raport final al Biroului Australian pentru Siguranța Transporturilor a constatat că înregistrarea video a fost „neprețuită” în stabilirea cauzelor unui accident aviatic, demonstrând că pilotul era distrat de sarcini nelegate de zbor. În anul 2000, președintele Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA, Jim Hall, a recomandat impunerea echipării avioanelor comerciale cu înregistratoare de imagini în cabină, în urma accidentului zborului 990 al Egyptair din 1999, când un pilot a provocat prăbușirea aeronavei.

Publicitate
Ad Image

Obiecțiile piloților și soluții alternative

Unii reprezentanți ai sindicatelor piloților din SUA, precum Asociația Piloților de Linie și Asociația Piloților Aliați, susțin că înregistratoarele existente oferă suficiente informații pentru a determina cauza unui accident și că camerele video ar reprezenta o încălcare a vieții private. De asemenea, se tem că înregistrările ar putea fi folosite de companiile aeriene pentru acțiuni disciplinare sau că ar putea deveni publice după un accident.

Concluzie

Dezbaterile legate de instalarea camerelor video în cabinele de pilotaj continuă să fie intense, evidențiind un conflict între nevoia de siguranță și protecția vieții private a piloților. Accidentul Air India subliniază importanța găsirii unor soluții care să îmbunătățească siguranța zborurilor fără a compromite drepturile individuale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *