Propunerea ARF pentru CFR și Transferoviar
Liderul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat o strategie inovatoare pentru a ajuta CFR Călători și Transferoviar să depășească problemele financiare cu care se confruntă. În cadrul unei ședințe recente, au fost discutate soluții pentru a evita oprirea trenurilor în România.
Soluții propuse pentru datoriile CFR
Au fost identificate măsuri concrete, inclusiv eșalonarea datoriilor pe care CFR Călători, în valoare de 41 de milioane de lei, și Transferoviar, de aproximativ 7 milioane de lei, le au față de CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare. Această eșalonare este considerată singura soluție viabilă pentru ca cele două companii să-și achite datoriile.
Rolul ARF în medierea discuțiilor
ARF a acționat ca mediator între CFR Călători, Transferoviar și CFR SA, facilitând discuțiile între aceste entități comerciale. Liderul ARF a subliniat că este important ca părțile să continue negocierile și să găsească soluții pentru plata datoriilor.
Compensații financiare pentru operatori
ARF va aloca o parte din compensațiile pentru facilitățile de călătorie acordate diverselor categorii sociale către CFR Călători și Transferoviar. Se așteaptă ca CFR Călători să primească aproximativ 7,8 milioane de lei din contractul de servicii publice licitat pentru trenul nou.
Problemele cu infrastructura feroviară
În contextul datoriilor, CFR SA a notificat CFR Călători cu privire la acumularea datoriilor, amenințând cu suspendarea traseelor trenurilor Regio începând cu 1 septembrie și a celor InterRegio din 1 octombrie, în absența plății acestor sume.
Concluzie
Strategia ARF de eșalonare a datoriilor și alocare de compensații apare ca o măsură esențială pentru asigurarea continuității serviciilor feroviare în România, însă succesul acesteia depinde de colaborarea eficientă între toate părțile implicate.


