Ministerul Culturii răspunde după apariția imaginii lui Andrew Tate la petrecerea din curtea Muzeului Brukenthal din Sibiu
Ministrul Culturii, Natalia-Elena Intotero, a dispus, marți, trimiterea Corpului de Control al ministerului la Muzeul Național Brukenthal din Sibiu, ca urmare a organizării unui eveniment privat în incinta instituției muzeale. Verificările au fost inițiate după ce, pe 7 iunie, a fost organizat un concert la Muzeul de Istorie Casa Altemberger, la care a participat și Andrew Tate, acuzat de proxenetism și trafic de persoane în Marea Britanie și România. Ministerul Culturii a comunicat că nu a existat nicio informare prealabilă privind organizarea acestui eveniment în cadrul muzeului.
„Ministerul Culturii tratează cu maximă seriozitate orice situație care poate afecta integritatea patrimoniului cultural național și își reiterează angajamentul pentru transparență și responsabilitate în administrarea instituțiilor din subordine”, se arată în comunicatul ministerului. Rezultatele verificărilor efectuate de Corpul de Control vor fi comunicate public imediat ce misiunea va fi finalizată.
Alexandru Chituță, fostul director interimar al Muzeului Național Brukenthal, este cel care a încheiat contractul pentru acest eveniment. El a justificat organizarea concertului pe pagina sa de Facebook, afirmând că astfel de evenimente au avut loc în marile muzee din întreaga lume și că cei care se împotrivesc nu contribuie la promovarea instituției.
„Contractul a fost încheiat în data de 5.05.2025 și nu a avut o clauză de reziliere unilaterală. În aceste condiții, am reușit cu acordul partenerului să introducem o serie de clauze care au venit în sprijinul protejării și valorificării patrimoniului”, a declarat dr. Raluca Teodorescu, actuala manageră interimară a muzeului.
Teodorescu a adăugat că „concertul organizat în 7 iunie de Spontan Events a fost ultimul de acest fel în mandatul meu” și a subliniat că valoarea contractului inițial, de 7.000 lei (din care jumătate merg la stat, conform legii), este modestă și nu reflectă riscurile asumate de instituție. Ea a menționat că muzeul nu deține control asupra selecției sau filtrării participanților, ceea ce poate conduce la situații ce pun în pericol integritatea bunurilor culturale aflate în custodia muzeului. „Promovarea este importantă, dar nu poate veni cu prețul degradării valorilor noastre istorice”, a conchis directoarea.

