Acuzații de cenzură în educația românească
Ministrul Educației, Daniel David, a abordat recentele acuzații de cenzură care i-au fost aduse în cadrul unei intervenții la Digi24. El a subliniat că orice raport științific asociat Ministerului Educației trebuie să treacă printr-un proces de evaluare colegială.
Contextul acuzațiilor
Publicația Edupedu a caracterizat situația drept „una dintre cele mai mari mistificări instituționale” din domeniul educației. Aceasta susține că ministrul ar fi falsificat date de cercetare care nu susțineau politicile guvernamentale. De asemenea, un raport de 23 de pagini al Institutului de Științe ale Educației, care avertiza asupra riscurilor Legii Bolojan, a fost modificat semnificativ înainte de a fi publicat, fiind trimise către presă doar două pagini, și acelea editate.
Explicațiile ministrului
Daniel David a explicat că nu este vorba despre cenzură, ci despre o schimbare în guvernanța institutului. El a menționat că a reînființat Institutul de Științe ale Educației și a regândit modul în care acesta funcționează, adoptând principii de bune practici europene. „Orice raport științific care are un antet al Ministerului Educației trebuie să treacă printr-un proces de evaluare colegială”, a spus el, subliniind importanța acestui proces pentru identificarea erorilor și pentru asigurarea calității informațiilor publicate.
Clarificări privind responsabilitatea autorilor
Ministrul a adus în discuție și modul în care autorii se raportează la instituție. El a explicat că este esențial ca cercetătorii să își asume responsabilitatea pentru lucrările lor, iar ministerul să nu fie asociat cu concluziile unor rapoarte care nu au trecut printr-un review extern. Acest lucru ar putea genera controverse și discuții în societate.
Concluzie
Daniel David a concluzionat că măsurile implementate sunt menite să asigure standarde de calitate în cercetarea educațională, argumentând că acestea reprezintă bune practici europene. Schimbările în guvernanță vizează îmbunătățirea transparenței și a responsabilității în domeniul educației.

