Optimismul Ministrului Educației în Contextul Grevei Profesorilor
Ministrul Educației, Daniel David, a exprimat optimismul său în legătură cu greva profesorilor programată pentru 8 septembrie, subliniind importanța ca elevii să aibă acces la școală, indiferent de forma de protest aleasă de cadrele didactice. „Sper că, indiferent de modalitatea de protest, copiii vor fi primiți la școală”, a declarat acesta.
Responsabilitățile Directorilor Școlari
Ministrul a subliniat că responsabilitatea de a informa părinții despre situația din fiecare unitate de învățământ le revine directorilor. „Mesajul trebuie să fie clar și explicit; cer tuturor directorilor să informeze părinții ce se va întâmpla pe 8 septembrie”, a adăugat David.
Contextul Grevei și Protestelor
Aceste declarații vin în contextul în care sindicatele din învățământ au anunțat boicotarea primei zile de școală, precum și a activităților de predare începând din 9 septembrie. Profesorii protestează de o lună, iar în prima zi de școală este programat un miting la București, cu peste 30.000 de participanți, inclusiv profesori și personal didactic auxiliar, care se va desfășura în Piața Victoriei, continuând cu un marș până la Palatul Cotroceni.
Începerea Anului Școlar
Anul școlar 2025-2026 începe pe 8 septembrie, conform ordinului ministrului educației nr. 3.463 din 4 martie 2025. Deși festivitățile de deschidere sunt planificate, este posibil ca acestea să nu aibă loc din cauza protestelor. În prima zi de școală, activitățile se limitează la întâlniri între educatori, elevi și părinți, fără ore efective de predare și fără distribuirea manualelor, așa cum era tradiția.
Referendumul pentru Boicotarea Activităților de Predare
Cursurile propriu-zise urmează să înceapă pe 9 septembrie, cu condiția ca protestele să nu determine o altă decizie. În prezent, se desfășoară un referendum privind boicotarea activităților de predare, dar nu există, deocamdată, demersuri oficiale pentru declanșarea unei greve generale.
Concluzie
Greva și protestele din învățământ creează un context incert pentru începutul anului școlar, cu posibile implicații asupra accesului elevilor la educație și desfășurării activităților didactice.

