Ministrul Energiei: Fac apel la cei neîndreptățiți de informații să depună reclamații. Schimbarea furnizorilor este întotdeauna posibilă

2 Min Citire
exclusiv ministrul energiei ii rog pe cei care nu au fost informati corect despre tarife sa faca reclamatii oricand se pot schimba furnizorii 6887d7aa76800
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Apelul Ministrului Energiei pentru Consumatori

Bogdan Ivan, ministrul Energiei, a făcut apel la consumatorii de energie care nu au primit notificări privind schimbările de tarif să depună reclamații la Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Aceasta vine în contextul eliminării plafonării prețurilor energiei, care ar putea afecta facturile pentru luna iulie.

Informații despre Tarifele de Energie

Ministrul a subliniat că tarifele actualizate sunt disponibile pe site-ul ANRE. În prezent, doi furnizori oferă prețuri sub 1,30 lei/kWh, în condițiile în care prețul plafonat până la 1 iulie era de 1,30 lei/kWh. Acest lucru înseamnă că consumatorii care au un consum mai mare de 100 kWh pe lună ar putea beneficia de tarife mai mici dacă aleg să schimbe furnizorul.

Schimbarea Furnizorului de Energie

Schimbarea furnizorului de energie este un proces gratuit, care poate fi realizat online sau la ghișeele furnizorilor. Până în prezent, peste 330.000 de consumatori au optat pentru schimbarea furnizorului în acest an. Ministerul Energiei încurajează consumatorii să profite de această oportunitate, având în vedere potențialele economii de până la 50% la factura de energie electrică.

Protecția Consumatorilor și Măsuri de Reglementare

În ceea ce privește furnizorul de stat, ministrul a confirmat că acesta va continua să primească clienți, având ca prioritate protecția consumatorilor casnici și a companiilor. Ivan a menționat că se implementează măsuri pentru a reduce specula pe piața de energie și pentru a scădea prețurile, cu o estimare de reducere între 5% și 15% prin ajustări ale mecanismelor actuale.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Aceste măsuri și apeluri la acțiune sunt esențiale pentru a asigura transparența și protecția consumatorilor în contextul schimbărilor recente de pe piața energiei electrice.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *