Schimbare la vârful Nestlé
Nestlé a demis directorul său general, Laurent Freixe, în urma unei investigații legate de o „relație romantică nedeclarată” cu un subordonat, care a încălcat codul de conduită al companiei. Înlocuitorul său este Philipp Navratil.
Motivul demiterii
Decizia de a-l elibera pe Freixe din funcție a fost luată după o investigație condusă de președintele Nestlé, Paul Bulcke, și de directorul independent principal, Pablo Isla, cu sprijinul unor consilieri externi. Această relație a fost considerată o încălcare a codului de conduită al companiei. Bulcke a declarat: „Aceasta a fost o decizie necesară. Valorile și guvernanța Nestlé sunt fundamente solide ale companiei noastre.” Freixe a avut o carieră de 40 de ani în cadrul Nestlé.
Despre noul director general
Philipp Navratil a fost ales ca succesor al lui Freixe. Acesta este recunoscut pentru un parcurs impresionant în medii dificile și este caracterizat printr-un stil de management colaborativ și inclusiv. Bulcke a subliniat că echipa de conducere este încrezătoare că Navratil va impulsiona planurile de creștere ale companiei și va accelera eforturile de eficiență.
Experiența lui Navratil
Navratil a început cariera sa la Nestlé în 2001 ca auditor intern și a ocupat diverse funcții comerciale în America Centrală. A fost numit manager de țară pentru Nestlé Honduras în 2009 și a condus afacerea de cafea și băuturi în Mexic din 2013. În 2020, a trecut la divizia strategică de cafea a Nestlé și a devenit membru al consiliului executiv al companiei în 1 ianuarie a acestui an.
Contextul în industria corporativă
Demisia lui Freixe vine într-un context mai larg, în care relațiile personale ale liderilor de afaceri sunt tot mai des subiect de investigație. Recent, și directorul general al companiei BP a fost demis după ce nu a dezvăluit relațiile cu colegii, fiind acuzat de conduită gravă.
Concluzie
Demisia lui Laurent Freixe din funcția de director general al Nestlé subliniază importanța respectării codului de conduită în mediul de afaceri și are potențialul de a influența percepția publicului și a investitorilor asupra companiei.


