Părerile unui fost pilot român despre tragedia aviatică de la Ahmedabad, având experiența zborului pe același tip de avion prăbușit

5 Min Citire
exclusiv ce spune un fost pilot roman care a zburat chiar pe tipul de avion prabusit in india despre tragedia aviatica de la ahmedabad 684ad04f54264
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Părerile unui fost pilot român despre tragedia aviatică de la Ahmedabad

Dumitru Oprișiu, fost comandant de Boeing 787 Dreamliner, modelul avionului prăbușit în India, a oferit o analiză detaliată a tragediei aviatică de la Ahmedabad. Într-o intervenție, el a declarat că prăbușirea avionului Air India nu ar fi fost cauzată de o problemă tehnică, ci mai degrabă de o eroare de pilotaj.

Oprișiu a explicat că, înainte de fiecare decolare, echipajul primește informații legate de încărcătură, greutatea maximă a avionului și condițiile meteo. Aceste date sunt introduse într-un sistem computerizat care gestionează întregul zbor. El a subliniat că flapsul avionului, care joacă un rol crucial în decolare, era escamotat, ceea ce sugerează o posibilă eroare de pilotaj. „Dacă spune că trebuie să decolezi cu flaps 15 sau 20, nu te lasă. Înainte de 80 de noduri, viteză urlă, te avertizează. Este exclusă eroarea asta din start”, a afirmat el.

Referindu-se la secvența normală a decolării, Oprișiu a menționat că, imediat după o rată pozitivă de urcare, se escamotează trenul de aterizare, continuând urcarea cu motoarele la regim maxim. „Din ce am văzut eu, la circa 200 de metri ei au lansat un Mayday, un apel de urgență. Mă tem că copilotul sau cel care nu zbura, în loc să escamoteze trenul de aterizare, a escamotat flapsul”, a adăugat el.

Oprișiu a subliniat că, din punct de vedere tehnic, avionul este de o fiabilitate extraordinară și că, în cazul în care piloții știu ce au de făcut, greșelile majore sunt excluse. El a afirmat că „un flaps reduce viteza avionului de la care se poate menține în aer. În momentul când tu i-ai luat suportul ăla, el cade ca un fier”. De asemenea, a declarat că Boeing-787 Dreamliner este un model de excelență în tehnica aeronautică, cu un sistem de automatizare care previne prăbușirile în condiții normale de operare.

Publicitate
Ad Image

Oprișiu a exprimat îngrijorarea că piloții ar fi fost aduși în situația de a nu mai putea reacționa în mod adecvat. În plus, el a criticat companiile aeriene pentru standardele scăzute în pregătirea piloților, afirmând că acestea „mizează pe super computerizare” și transformă piloții în „operatori de sisteme care apasă doar pe butoane”.

În concluzie, Oprișiu a subliniat că exclude o cedare tehnică și înclină să creadă că incidentul s-a datorat unei erori de pilotaj, aducând în discuție problemele legate de licențele piloților indieni, pe care le-a observat în timpul carierei sale la o companie aeriană internațională.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *