Podul rutier România-Ucraina a trecut testele de rezistență

2 Min Citire
foto podul rutier dintre romania si ucraina peste raul tisa a trecut testele de rezistenta cand va fi deschis circulatiei 693a9ce6b794b
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Podul rutier România-Ucraina a trecut testele de rezistență

Podul rutier care leagă România de Ucraina, situat peste râul Tisa, a fost supus unor teste riguroase de rezistență, confirmându-se astfel că este pregătit pentru finalizarea lucrărilor. Potrivit unui comunicat de presă al Consiliului Județean Maramureș, testele au fost efectuate în mai multe zone ale construcției, utilizând opt camioane a câte 40 de tone fiecare, ceea ce totalizează 320 de tone distribuite pe diferite secțiuni ale podului.

Proiectul se apropie de finalizare

Testele au debutat pe partea românească și au continuat pe cea ucraineană, iar rezultatele au fost favorabile, indicând că podul este aproape de a fi complet operativ. Președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea, a menționat că partea românească a avansat exemplar, cu aproximativ 100 de muncitori mobilizați zilnic, dintre care 70% sunt specialiști și muncitori din Maramureș. Deși partea ucraineană a întâmpinat unele întârzieri, lucrările progresează vizibil datorită discuțiilor și insistențelor constante.

Detalii tehnice despre pod

Podul are o lungime totală de 240 de metri, împărțită astfel: 70 de metri pentru partea românească, 100 de metri pentru zona centrală și 70 de metri pentru partea ucraineană. Împreună cu zona destinată punctului de trecere a frontierei, proiectul depășește un kilometru, evidențiind importanța sa strategică în conectarea celor două țări.

Traficul și implicațiile pentru Maramureș

Din anul 2000, traficul rutier între județul Maramureș și Ucraina a fost realizat printr-un pod din lemn și metal, având un singur sens de circulație. Odată cu intensificarea conflictului din Ucraina, traficul a crescut semnificativ. De asemenea, accesul în Ucraina se poate face și prin punctul de trecere Halmeu, din județul Satu Mare. În prezent, Căile Ferate Ucrainene au operat o linie de transport pentru călători spre Sighetu Marmației, utilizând o linie ferată cu ecartament lat construită în anii ’50.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Finalizarea podului rutier România-Ucraina va reprezenta un pas esențial pentru dezvoltarea infrastructurii regionale și va facilita circulația între cele două state, având un impact pozitiv asupra economiei și relațiilor bilaterale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *