Prețurile îmbrăcămintei în SUA cresc pe fondul tarifelor impuse de Trump
Prețurile îmbrăcămintei în Statele Unite încep să crească pe măsură ce tarifele impuse de Donald Trump asupra bunurilor importate își fac efectul, conform declarațiilor lui Daniel Ervér, directorul executiv al H&M, unul dintre cei mai mari retaileri de modă din lume.
Ervér a afirmat: “În SUA, începem să vedem că unii concurenți își cresc prețurile. Diferite companii acționează în moduri diferite. Unele mai agresiv și altele mai prudent.” El a subliniat că este neclar cum se va dezvolta piața, având în vedere că situația tarifelor este în continuă schimbare, administrația Trump modificând regulile de mai multe ori.
În ciuda creșterii costurilor legate de salarii, tarife și alți factori, H&M a declarat că există presiune pentru a menține prețurile scăzute, deoarece clienții își gestionează cu strictețe cheltuielile în contextul turbulențelor globale și al creșterii facturilor gospodăriilor. Ervér a menționat: “Clientul este foarte sensibil la preț.”
Grupul, care deține branduri precum Cos, & Other Stories și Arket, a spus că este probabil să fie nevoit să ofere reduceri mai mari decât anul trecut în întreaga lume în lunile următoare, deoarece unii retaileri au început deja să reducă prețurile pentru a încuraja clienții nesiguri să cheltuie mai mult în contextul evenimentelor globale.
Comentariile au fost făcute în momentul în care H&M a dezvăluit că vânzările au crescut cu doar 1%, în monede locale, ajungând la 112 miliarde coroane suedeze (8 miliarde lire sterline) în prima jumătate a anului, în timp ce a închis 4% din magazinele sale. Profitul operațional a scăzut cu aproape 17%, ajungând la 5,9 miliarde coroane suedeze.


