Primarul interimar al Capitalei cheamă bucureștenii la o discuție publică despre planul de dezvoltare a pistelor pentru biciclete.

2 Min Citire
primarul interimar al capitalei ii invita pe bucuresteni la dezbaterea publica privind masterplanul velo pentru piste de biciclete 685b088da1b5f
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Primarul interimar al Capitalei cheamă bucureștenii la o discuție publică despre planul de dezvoltare a pistelor pentru biciclete

Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, îi invită pe bucureștenii interesați să participe luni, 7 iulie, la dezbaterea publică legată de Masterplanul Velo. El subliniază că „bicicleta nu e doar un mijloc de transport, ci o alegere pentru un oraș mai curat, mai sănătos și mai eficient.” Bujduveanu afirmă că Bucureștiul are nevoie de un plan clar și coerent, care să reflecte realitatea, nu doar un document pe hârtie.

„Înainte să trimitem Masterplanul Velo la vot în Consiliul General, vreau să-l trecem prin filtrul celor care chiar folosesc bicicleta în acest oraș. Ce merge, ce nu, ce lipsește. Nu decid singur. Nu desenăm piste pe hârtie fără legătură cu realitatea”, a declarat edilul.

Dezbaterea va începe la ora 17:00, în Sala Mare – ARCUB, din str. Lipscani nr. 84-90. Participarea este liberă și „esențială” pentru cei preocupați de mobilitate sustenabilă, comunitățile de bicicliști, specialiști în urbanism și transport, autorități locale și decidenți, precum și pentru orice bucureștean care își dorește o alternativă reală la trafic.

Evenimentul va fi în format hibrid, cu transmisie live pe pagina Primăriei Capitalei și intervenții posibile online, prin videoconferință. Detalii legate de participarea online vor fi disponibile în zilele următoare. Primarul Bujduveanu își exprimă dorința ca acest plan să nu fie doar pe hârtie, ci să reflecte nevoile celor care folosesc bicicleta în București.

Publicitate
Ad Image

Pe 11 iunie, primarul interimar a anunțat finalizarea Masterplanului Velo, care prevede, până în anul 2035, realizarea a 150 de kilometri de trasee principale, 415 kilometri de trasee secundare, rastele și parcări. Realizarea rețelei se va face printr-o colaborare între Primăria Capitalei și cele șase primării de sector. După aprobarea Masterplanului în Consiliul General, va începe elaborarea studiilor de fezabilitate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *