Proiectul Autostrăzii Sibiu – Curtea de Argeș: Asociația Pro Infrastructură preconizează finalizarea la Tigveni în vara anului următor

3 Min Citire
stadiul autostrazii sibiu curtea de arges asociatia pro infrastructura in grafic sa ajunga la tigveni vara viitoare 6836e69b189a7
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Proiectul Autostrăzii Sibiu – Curtea de Argeș: Finalizarea la Tigveni în vara anului următor

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că reprezentanţii organizaţiei au vizitat lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, unde se desfăşoară lucrări la tunelul rutier. Această activitate este considerată una super-specializată, migăloasă şi periculoasă, realizată secvenţial, fără posibilitatea de a accelera procesul de construcţie.

Antreprenorul Porr este pe cale să finalizeze cei aproape 10 kilometri dintre Curtea de Argeş şi Tigveni în iulie 2026, cu mult înainte de termenul contractual stabilit pentru martie 2027, fără extensii de timp. Pe sensul spre Sibiu al tunelului, antreprenorul a atins deja jumătatea cu operaţiunea de turnare a pereţilor-casetă, care reprezintă stratul final de beton ce va fi vizibil pentru şoferi.

În ceea ce priveşte construcţia, specialiştii observă fiecare etapă majoră în ordinea inversă a punerii în operă: sub betonul final se află membrana hidroizolantă, urmată de o altă membrană de protecţie (anti-rupere) şi betonul torcretat fixat cu ancore, aplicat direct pe terenul natural. Recent, muncitorii au fost implicaţi în legarea armăturii ultimei secţiuni de radier (fundaţia căii de rulare) rămasă pe această galerie, în capătul de nord. De asemenea, au fost observate furtunuri care vor proteja cablurile numeroaselor sisteme ce vor fi instalate, inclusiv conducta care evacuează apele pluviale.

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură menţionează că, după ce cofrajul culisant, folosit pentru turnarea pereţilor-casetă, ajunge în capătul dinspre Sibiu, acesta va fi mutat pe sensul celălalt, spre Curtea de Argeş. Această muncă continuă să necesite timp, iar specialiştii subliniază importanţa răbdării până vara viitoare, sperând ca circulaţia să fie posibilă nu mai târziu de luna iulie.

Publicitate
Ad Image

În final, se aşteaptă ca tunelul să fie ultra-modern, echipat cu toate dotările necesare, incluzând iluminatul automat cu intensitate adaptată, sisteme de supraveghere, ventilaţie şi stingere incendii, similare celor întâlnite în Europa civilizată.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *