Regulile de circulație 2025: Unde este interzis transportul cu cârlig de remorcare pe autoturisme

3 Min Citire
cod rutier 2025 in ce tari nu ai voie cu carlig de remorcare la masina 68a4c6b52c069
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Regulile de circulație pentru cârligul de remorcare în 2025

Legislația rutieră actualizată din România impune reguli stricte pentru șoferii care doresc să tracteze o rulotă sau o remorcă. Aceste reglementări vizează permisul de conducere, viteza de deplasare și echipamentele necesare pentru remorcare.

Permisul de conducere și greutățile admise

Conform Codului Rutier, posesorii unui permis de conducere de Categoria B, pentru vehicule de până la 3,5 tone, au dreptul să tracteze o remorcă sau o rulotă, cu condiția ca greutatea acesteia să nu depășească 750 de kilograme. Ansamblul format din vehicul și remorcă nu trebuie să depășească 3.500 de kilograme.

Există opțiunea de a tracta remorci sau rulote mai grele, cu condiția ca masa totală a ansamblului să fie sub 4.250 kg, iar șoferul să urmeze un curs de pregătire specific. Dacă masa totală depășește 4.250 kg, este necesară obținerea permisului de Categoria BE.

Reguli de siguranță și omologare

Mai multe reguli trebuie respectate pentru asigurarea unei remorcări sigure, printre care:

Publicitate
Ad Image
  • Dispozitivele de cuplare trebuie să fie omologate și compatibile;
  • Ansamblul de vehicule trebuie să permită o rază minimă de virare;
  • Dimensiunile ansamblului să nu depășească limitele legale;
  • Elementele de cuplare a frânelor, iluminării și semnalizării să fie compatibile;
  • Vehiculele să nu se atingă la trecerea peste denivelări sau la schimbarea direcției.

Restricții internaționale privind cârligul de remorcare

La nivelul Uniunii Europene, circulația vehiculelor cu cârlig de remorcare atașat este acceptată, chiar dacă nu se remorchează nimic. Totuși, fiecare stat are reglementările sale. De exemplu, Bulgaria și Ungaria nu impun restricții, iar în Germania și Austria, cârligul este permis cu condiția să nu blocheze numărul de înmatriculare sau luminile. În caz de accident, asigurătorii pot considera că prezența cârligului a agravat daunele, ceea ce ar putea determina șoferul să suporte costurile.

Se recomandă ca sistemele de tractare să fie demontate atunci când nu sunt utilizate, pentru a evita posibilele daune altor vehicule, în special la parcări sau manevre de mers înapoi.

Concluzie

Regulile actualizate privind utilizarea cârligului de remorcare subliniază importanța respectării legislației rutiere pentru siguranța tuturor participanților la trafic, atât în România, cât și în alte state europene.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *