Controverse legate de scena Nașterii Domnului la Bruxelles
O reprezentare a scenei Nașterii Domnului, realizată din cârpe și expusă în Piața Mare din Bruxelles, a generat o reacție puternică din partea opiniei publice, stârnind consternare și critici. Din această cauză, un partid de dreapta a inițiat o petiție pentru a solicita înlocuirea acestei instalații. Primarul Bruxelles-ului a făcut un apel la calm în fața reacțiilor negative.
Critici virulente și petiție semnată de peste 33.000 de persoane
Instalația, care a fost inaugurată vineri, a fost criticată vehement, atât în Belgia, cât și în Franța, datorită absenței chipurilor, ceea ce a fost interpretat de unii ca o „desfigurare” a religiei creștine și a culturii occidentale. Georges-Louis Bouchez, liderul dreptei belgiene francofone, a declarat că această scenă este „o inepție și o insultă la adresa tradițiilor noastre”, comparând personajele fără chip cu „zombii”.
În urma acestor declarații, Bouchez a lansat o petiție care a adunat, în doar trei zile, peste 33.000 de semnături, cerând ca scena să fie înlocuită până de Crăciun.
Reacția artistei și vandalizarea instalației
Artista care a realizat scena, Victoria-Maria Geyer, s-a apărat, afirmând că nu a avut intenția de a rupe legătura cu tradițiile religioase. În timpul unei conferințe de presă, ea s-a declarat o catolică practicantă. Cu toate acestea, instalația a fost vandalizată în timpul nopții, ceea ce a determinat Primăria din Bruxelles să întărească securitatea și să înlocuiască părțile distruse.
Implicatiile sociale și culturale ale controverselor
Acest incident reflectă tensiunile existente în societatea europeană în jurul valorilor tradiționale versus noile forme de exprimare artistică. Reacțiile intense și mobilizarea rapidă a cetățenilor sugerează o polarizare a opiniei publice pe teme de cultură, religie și identitate. Continuarea acestei dispute ar putea avea implicații semnificative asupra dialogului cultural și politic din Bruxelles și nu numai.
Controversă generată de scena Nașterii Domnului din Bruxelles subliniază sensibilitatea subiectelor legate de religie și cultură în societățile contemporane, evidențiind diviziuni profunde în percepția valorilor tradiționale și moderne.


