Schimbări în Avertismentele TV: Se renunță la mesajele privind „sarea și grăsimile” sau „consumul de 2 litri de apă”. Noi reglementări ale CNA.

4 Min Citire
avertismentele de la tv se modifica dispar mesajele despre sare si grasimi sau minimum 2 litri de apa noi decizii ale cna 685d61d7e87a7
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Schimbări în Avertismentele TV: Se renunță la mesajele privind „sarea și grăsimile” sau „consumul de 2 litri de apă”

Mesajele despre „sare și grăsimi” sau „minimum 2 litri de apă” vor dispărea din pauzele publicitare ale televiziunilor, conform noilor reglementări adoptate de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) ca parte a modificărilor Codului de Reglementare în Audiovizual. Noile mesaje nu se vor mai numi avertizări, ci mesaje de conștientizare și vor avea un termen de valabilitate de un an de la data intrării în vigoare a Codului, după care pot fi reînnoite.

Printre noile mesaje adoptate se numără și cele referitoare la vaccinare: „Vaccinarea previne apariția unor boli grave. Vaccinarea este esențială pentru sănătatea copilului tău” și la suplimentele alimentare: „Suplimentele alimentare nu vindecă și nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”. De asemenea, televiziunile vor difuza următoarele mesaje:

  • „Șansele recuperării copilului cu autism cresc în primii trei ani de viață. Consultă medicul de familie pentru aplicarea screeningului în autism”;
  • „Crește-ți copilul cu dragoste, fără violență! Bătaia nu e o metodă de disciplinare”;
  • „Pentru susținerea economiei locale, cumpărați în mod conștient produse și servicii autohtone”;
  • „Consumul de droguri și jocurile de noroc dau dependență. Alege să nu-ți distrugi viața, cere ajutor”;
  • „Drepturile și libertățile fundamentale ale omului sunt garantate doar în democrație și sunt baza valorilor europene”;
  • „Comercializarea către minori a alcoolului, a țigărilor și a băuturilor energizante este interzisă prin lege”;
  • „Pentru a fi pregătiți în situații de urgență, consultați site-ul fiipregătit.ro”;
  • „Mai multă mișcare, mai puțin stres! Sportul îți îmbunătățește echilibrul fizic și mental”;
  • „Și unei cărți îi poți da follow, like sau share. Intră în rețea: citește!”;
  • „Fraudele online îți amenință siguranța financiară. Accesați site-ul dns.ro”.

Noul Cod Audiovizual va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, cu excepția articolului referitor la publicitatea la jocurile de noroc, care va intra în vigoare la 90 de zile.

Apariția vedetelor în reclamele la jocuri de noroc va fi interzisă

O altă modificare importantă prevede interzicerea apariției vedetelor în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio și online. Această decizie a fost adoptată în cadrul ședinței publice a CNA, care a votat pentru modificarea Codului de Reglementare în Audiovizual. Noua regulă stipulează că este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalități care pot încuraja participarea la acestea.

Publicitate
Ad Image

Prevederea va deveni obligatorie în câteva luni, la 90 de zile după intrarea în vigoare a noului Cod. Mai multe amendamente din partea instituțiilor și companiilor de jocuri de noroc, inclusiv Winbet, au fost respinse în unanimitate. Acestea solicitau permisiunea de a folosi vedetele în campanii de responsabilitate socială.

Modificări în emisiunile de horoscop

CNA a adoptat, de asemenea, o modificare care obligă televiziunile și radiourile să menționeze la începutul emisiunilor care conțin horoscop sau numerologie că „Informațiile din acest program nu au bază științifică”. Această măsură a fost propusă de Ministerul Educației și a trecut cu votul a șapte membri din zece.

Noile reglementări vizează și zona de online, integrând modificări legate de promovarea jocurilor de noroc, reclamele la IFN-uri și suplimentele alimentare, precum și influenceri.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *