Critica lui Sorin Grindeanu la adresa lui Dragoș Pîslaru
Președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a criticat, miercuri, declarațiile ministrului Fondurilor Europene, Dragoș Pîslaru, legate de Autostrada Moldovei. Grindeanu a afirmat că pe multe tronsoane de autostradă, despre care unii spun că nu vor mai fi construite, se circulă deja. El a solicitat clarificări din partea lui Pîslaru, care a declarat că anumite segmente ale Autostrăzii Moldovei și Autostrăzii Unirii au pierdut finanțarea din PNRR.
Declarațiile lui Grindeanu
„Acesta este doar unul dintre loturile Autostrăzii Moldovei ‘pierdute’ din PNRR. În realitate, se circulă deja pe mare parte dintre autostrăzile despre care unii – în mod total iresponsabil – spun că nu vor mai fi construite”, a scris Grindeanu pe Facebook, însoțind postarea cu o filmare aeriană a unui tronson de autostradă deschis circulației.
Grindeanu a subliniat că este important ca ministrul să clarifice dacă consideră că proiectele de infrastructură deja începute nu mai trebuie finalizate. „Nu pot să nu mă întreb, aşa cum mulţi români s-au sesizat deja, ce-o fi fost în mintea domnului ministru Pîslaru?”, a spus el.
Afirmatiile lui Dragoș Pîslaru
În cadrul unei declarații recente, Dragoș Pîslaru a menționat că proiecte de aproximativ 6,3 miliarde de euro nu mai pot fi îndeplinite până în august 2026, din perspectiva analizelor tehnice. El a subliniat că Guvernul caută surse alternative de finanțare din componenta națională bugetară pentru proiecte prioritare, precum segmentele de autostradă din A7 și A8, care nu mai sunt incluse în PNRR.
Contextul finanțării PNRR
Pîslaru a explicat că, în acest moment, există o diferență semnificativă între suma totală alocată și cea care rămâne disponibilă, menționând că, de la 15 miliarde de euro, minus 6,3 miliarde, ar rămâne 8,7 miliarde de euro în PNRR. Această situație a generat controverse și reacții din partea unor lideri PSD, care l-au acuzat pe Pîslaru de răspândirea de informații false.
Concluzie
Critica lui Grindeanu la adresa lui Pîslaru subliniază tensiunile din cadrul guvernului privind viitorul proiectelor de infrastructură din România, ceea ce ar putea avea implicații semnificative asupra dezvoltării regionale și a finanțării acestora.

